چگونه دولت می گوید وزیر آموزش وپرورش را از بین 150 گزینه انتخاب نموده!

به گزارش مجله عطر یاس، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: درباره شرایط فعلی آموزش و پرورش کشور اظهارنظر های متفاوتی می گردد که بعضی از این نقطه نظرات در فضای مجازی در حال گردش است. متن زیر نقطه نظرات یک معلم است که در جلسه ای با مسئولان آموزش و پرورش مطرح شده است.

چگونه دولت می گوید وزیر آموزش وپرورش را از بین 150 گزینه انتخاب نموده!

یکی از دوستان درباره هزینه تمام شده دانش آموز صحبت کرد. حالا نام علمی این را می گویند سرانه دانش آموزی. ما همین سرانه دانش آموزی را هم اگر بخواهیم با جهان مقایسه کنیم، سرانه دانش آموزی ما در سال گذشته حدود 180 دلار بوده است. این هایی که من عرض می کنم، خودم مقایسه نموده ام با دلار 26 هزار تومانی. کل بودجه آموزش و پرورش را به تعداد دانش آموزان تقسیم کنیم، عددی به دست می آید که به آن می گویند سرانه دانش آموزی.

این عدد در ایران 188 دلار است. من یک نکته ای را می خواهم بگویم، این عدد در سوئد یازده هزار و دویست دلار است. خب، شما چه انتظاری دارید وقتی که یک نفر را 180 دلار بدهید دستش و با یک نفر دیگر که 11/200 دلار در دستش دارد، بگوئید این دو نفر با هم مسابقه بدهند؟ شما باید یا انتظارات را از آموزش و پرورش کم کنید تا میزان همان 180 دلار، یا اگر می خواهیم در جهان حرف بزنیم، شعار بدهیم، شعارهایتان را رها کنید دیگر.

نمی گردد بنشینید پشت میز دولت، پشت میز رئیس جمهور، شعار در حد فنلاند و روسیه و چین و ژاپن و فلان بدهید، بعد بودجه را از گواتمالا هم کمتر بدهید! اینطوری که نمی گردد. همین الان، اگر بودجه را سه برابر کنیم، سهم مان از بودجه عمومی دولت تازه می رسد به آفریقای جنوبی. ما داریم در خصوص این ها صحبت می کنیم. من، چون رشته ام تحلیل است مجبورم مقایسه کنم. اینکه آقای بهجت گفتند نباید با کشور های فلان مقایسه کنیم، چون من رشته ام اینست مجبورم یک نمونه ای بگیرم که این ها را با آن مقایسه کنیم.

من نمی توانم بیایم همینطوری که مستقیم و مستقل ایران را یک دیواری دورش بکشم و بعد مقایسه کنم. مجبورم سرانه دانش آموزی را با سرانه دانش آموز یک کشوری مقایسه کنم. حقوق معلم را با یک کشور دیگری مقایسه کنم.

من یک پیام از یک معلم ایتالیایی داشتم. پیامش این بود که من یک جایی خواندم حقوق معلم های ایرانی 400 دلار است، آیا صحت دارد؟ گفتم: نه! درست نیست اینکه به شما گفته اند. گفت: من گفتم که درست نیست مگر امکان دارد حقوق یک معلم 400 دلار باشد؟ گفتم: پوزش می خواهم، نه اینکه درست نیست، بلکه حقوق من با سی سال سابقه 240 تا 250 دلار است. باز تعجب کرد و گفت: شوخی می کنی؟ گفتم: نه! گفت: داری مرا مسخره می کنی؟ طعنه می زنی به من؟

ببینید، باورکردنی نیست حقوق ماهانه یک معلم با سی و یک سال کار، 250 دلار؟ در همین کشور فسقلی بغل دستمان یعنی عُمان، حقوق روزانه یک معلم 200 دلار است. اینکه من گفتم که فعلاً نمی توانیم در خصوص عمان صحبت کنیم به این علت بود. نگاه کنید جناب فانی، صحبت این جمله ام خطابش به شماست. اداره این 105 هزار مدرسه با این آموزش و پرورش امکان ندارد.

نه با هیچ آموزش و پرورشی، یکبار این ها را تخلیه کنید و بیاندازید بیرون، 4 تا معلم متخصص بگذارید آنجا، ببینید چطوری به جای 480 هزار تا معلم با 4800 تا معلم، همه این ها را می چرخانند. امکان دارد، اما نه با این آموزش و پرورشی که ما داریم صحبت می کنیم، که ماهگلی می گردد گزینه اول وزارتش، گزینه دومش می گردد فیاضی، گزینه سومش می گردد نوری. حالا می گویند این ها را ما از بین 147 تا 150 نفر انتخاب نموده ایم. آن 147 نفر چه کسانی بوده اند که این سه نفر اصلی هایش هستند؟

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1960

به "چگونه دولت می گوید وزیر آموزش وپرورش را از بین 150 گزینه انتخاب نموده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه دولت می گوید وزیر آموزش وپرورش را از بین 150 گزینه انتخاب نموده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید