پیغام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین: نمی توانید تهران را منزوی کنید

به گزارش مجله عطر یاس، روسیا الیوم در گزارشی تاکید نمود رزمایش مشترک ایران با دو کشور دارای حق وتو در شورای امنیت، پیامی به کشور های اروپایی است که از اعمال مجدد تحریم ها علیه تهران سخن می گویند.

پیغام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین: نمی توانید تهران را منزوی کنید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش، به نقل از روسیا الیوم، برخورداری روسیه و چین از حق وتو در شورای امنیت در سازمان ملل متحد از جمله نکته های مهم برگزاری رزمایش مشترک ایران با آن ها به شمار می رود به خصوص که اروپا با توجه به کاهش تعهدات برجامی ایران از اعمال مجدد تحریم ها سخن می گوید. سخنگوی این رزمایش خاطرنشان کرد برگزاری آن نشان می دهد ایران را نمی توان منزوی کرد.

خبرنگار این شبکه در تهران در گزارشی با اشاره به این که اولین بار است سه کشور چنین رزمایش مشترکی برگزار می نمایند، گفت: سه فروند کشتی جنگی روسی، یک ناوشکن چینی و تجهیزات دریایی ایران توانمندی های رزمی خود را آزمایش می نمایند. این اولین تجربه ایران با قدرت های بزرگ به شمار می رود و هدف از آن را تقویت امنیت منطقه می داند و به وسیله این رزمایش می خواهد بگوید ایران را نمی توان منزوی کرد.

در ادامه پس از پخش قسمتی از سخنان دریادار غلامرضا طحانی، سخنگوی رزمایش، آمده است: در این رزمایش، یاری به کشتی هایی که هدف حمله قرار گرفته اند، کشتی هایی که آتش گرفتند و نیز مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی در اقیانوس هند و خلیج عمان -که بین سه تنگه راهبردی هرمز، باب المندب و کالاما قرار گرفته اند و گذرگاه های حیاتی عبور نفت منطقه خلیج فارس به اروپا، آفریقا و شرق آسیا به شمار می روند- تمرین می گردد.

این گزارش به نقل از محمد مرندی، استاد مطالعات آمریکا در دانشگاه تهران، می افزاید: شرکت روسیه و چین و واحد ها و تجهیزات پیشرفته دریایی آنان به همراه ایران نشان دهنده میزان همکاری سیاسی، امنیتی و نظامی سه کشور و نیز میزان اعتماد روسیه و چین به توانمندی های ایران در منطقه به عنوان کشوری است که نفوذ آن روز به روز افزایش می یابد.

در ادامه گزارش با اشاره به این که جنگ مالی آمریکا علیه سه کشور با شدت های مختلف، وجه مشترک آن ها به شمار می رود، آمده است: اما با توجه به تهدیدات اروپا به اعمال تحریم های مجدد بین المللی علیه ایران در پی کاهش تعهدات برجامی، این رزمایش برای تهران اهمیت بسیار بیشتری دارد، زیرا آن را با دو کشور دارای حق وتو در شورای امنیت برگزار می نماید. رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین معانی و مفاهیم زیادی دارد، اما به عقیده ناظران مهمترین این مفاهیم از نظر ایران آن است که با وجود محاصره هنوز می تواند با قدرت های بزرگ روابط سیاسی، امنیتی و نظامی برقرار کند و بازیگر مهمی است که برای تضمین امنیت کشتیرانی بین المللی نمی توان آن را نادیده گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 524

به "پیغام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین: نمی توانید تهران را منزوی کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین: نمی توانید تهران را منزوی کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید