به جزیره پاروس در یونان سری بزنیم!

به گزارش مجله عطر یاس، ممکن است با جزایر سانتورینی و میکونوس یونان آشنا بوده باشید اما با پاروس جزیره ای زیبا و یکی دیگر از کشور یونان که در مرکز دریای اژه واقع شده این طور نباشد. جزیره پاروس یکی از جزیره های گروه سیکلادس است که در مجاورت آن جزیره ناگوس واقع شده است. گفته می گردد پاروس با مساحت 196 کیلومتر مربع رتبه دار سوم در میان جزایر یونان از لحاظ بزرگ بودن و وسعت می باشد.

به جزیره پاروس در یونان سری بزنیم!

یونان - جزیره پاروس

به سرزمین های دنباله دار و امتداد یافته ای که 2 قاره آسیا و اروپا را شامل می شود به اصطلاح اوراسیا و به بیانی دیگر اروپایی آسیایی یا دو قاره ای می گویند، یونان یکی از کشورهای اوراسیایی است که جاذبه های چشم نواز بسیاری را در خود جای داده است. جزایر یکی از زیباپترین و چشم نوازترین هنرنمایی دست هنرمند طبیعت می باشد که تنها در بعضی از منطقه ها و کشورها شاهد این مجذوب نمایندهیت های بکر و منحصر به فرد خواهیم بود. جزیره مالدیو اقیانوس هند، جزایر بالی اندونزی، جزیره جامائیکا قاره آمریکا و …. از جمله این نقش زنی های طبیعت است که علاقه مندان و هواداران خاص خود را دارد. بعلاوه است جزیره پاروس که در یونان واقع شده و از مجمع الجزایر سیکلادس در کشور یونان می باشد، جزیره پاروس متشکل از ساحل های شنی خارق العاده، سنگفرش های زیبا و ساختمان های سفید رنگ، زندگی شبانه فوق العاده در آن، آبادی های ماهیگیری است که از جاذبه های دیدنی کشور یونان به شمار میرود.

جغرافیای پاروس

این جزیره آتشفشانی در مرکز کیلکلادز می باشد که پاریکیا مرکز آن است که در 150 متری خشکی کشور یونان و در سمت شمال شرقی ساحل شبه جزیره آرگولید واقع شده که زمانی تقریبا یک ساعته برای رسیدن از آن به پیره و هیدروفویل ضروری است.

معرفی مکان های دیدنی جزیره پاروس

ساحل های زیبا با ویژگی های منحصر به فرد همواره یکی از مهمترین جاذبه های گردشـگری بعضی از مکان های منتخب توریستی محسوب می شوند که پاروس از این قائده مسثنی نیست, اگر به این منطقه سفر کردید بازدید و خاطره سازی در سواحل طلایی، لیوادیا و پاندا را در الویت قرار دهید. ساحل زیبا و خانوادگی لیوادیا، ساحل شنی طولانی کامینیا، ساحل سنتا ماریا با تفریحات اسکی و غواصی، ساحل کریوس ، ساحل کالوگروس پوشانده شده با سنگ های رنگی زیبا و ساحل طلایی و ساحل پاندا از جمله سواحل زیبا و خارق العاده پاروس و جاذبه های این منطقه شمرده می شوند.

1- ساحل طلایی

همانطور که گفته شد ساحل طلایی یکی از ساحل های مهم و فوق العاده پاروس است که متشکل بودن از شن و ماسه های پودری نرم با آبهای گرم و زلال موجب تبدیل شدن آن به جزیره ای دوست داشتنی و گردشگرپذیر شده است. یکی از ورزش های پرطرفدار در این ساحل ویند سرفینگ است به طوری که حتی با وجود و همراهی بادهای مناسب هر سال مسابقات بین المللی این ورزش انجام می شود.

2 - ساحل پاندا

یکی دیگر از سواحل این جزیره؛ ساحل پاندا است که دارای چشم اندازی زیبا و بارهای ساحلی می باشد و به همین ترتیب مکانی خوب و بینظیر برای تفریحات و وقت گذرانی، بعلاوه انجام ورزش های گوناگون بسیاری همانند ویند سورفینگ، کایت سورفینگ، دوچرخه سواری و اسب سواری در کوهستان، اسکا دایونیگ ، یوگا به شمار می رود.

3 - روستای ماهیگیری نائوسا

یکی از اصلی ترین مجذوب نماینده ترین روستاهای ماهیگیری پاروس، نائوسا است که علل مختلفی مانند محاصره شدن با بارها و رستوران ها، باشگاهها و بارهای شبانه بسیاری تا صبح شما را برای شب زنده داری و دورهمی های خاطره انگیز همراهی می نمایند. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در شب پر جنب و جوش و شب نشین می باشید این مکان را از قلم نیاندازید.

4- قلعه فرانکیش

این قلعه در بالاترین قسمت شهر باستانی پاریکیا قرار گرفته که تاریخ تاسیس آن تقریبا به 1200 سال پیش باز می شود، در آن موقع به وسیله ونیزی ها و با بهره گیری از مصالح عبادتگاه دمیتر بنا گشت. البته اکنون فقط ویرانه هایی از این قلعه بر جای مانده و شما گردشگران عزیز می توانید با از بالای آن به چشم اندازی عالی از پیرامون شهر دست پیدا کنید.

5 - موزه تاریخی و تاریخ شناسی

این موزه کلکسیونی از هنرهای تجسمی متعلق به زمان نوسنگی تا دوران مسیحیت نخستین می باشد که با وجود بزرگ نبودن تعدادی از آثار شاخص مانند پیکره گروگون (هیولاهای مونث) ساخته شده از سنگ مرمر متعلق به قرن 6، پیکره پرستش بزرگ از آرتمیس با قدمتی که به 490 سال پیش از میلاد بر می شود و بعلاوه پیکره نوسنگی از یک زن را در خود جای داده است.

6 -بندر پاریکیا

پاروس جزیره ای سنتی واقع در یونان می باشد که با صومعه های آبی رنگ زیبا، روستاهای ماهیگیری، سواحل زیبا و منحصر به فرد، و در نهایت معماری سیکلادیس شناخته می شود. جالب است بدانید که کافه های ساحلی (تاورنا) تمامی بندرهای این جزیره را محاصره کرده اند و مکان هایی منلسب و ایده آل را جهت سخن گفتن وقت گذرانی فراهم کرده اند.

و اماپاریکیا که مرکز پاروس بوده و بندر مهم و اصلی آن می باشد، این بندر بعلاوه مرکز تجاری و فرهنگی پاروس محسوب می شود. با قدم گذاشتن در این بندر خود را برای روبرو شدن با کلی جاذبه های خاص و دست اول به عنوان مثال فروشگاهها، بوتیک هایی با برندهای معروف بعلاوه دکان های سنتی جهت خرید خاطره انگیز، باشگاهها و بارها و کافه ها آماده کنید. کلیسای د دروازه آن یکی دیگر از این شگفت زدگی ها پس از بازدید به شمار میرود.

در دکان های سنتی پاریکیا می توانید صنایع دستی بومی منطقه و جواهراتی ارزشمند با سبک یونانی را مشاهده و در صورت تمایل برای سوغاتی خریداری نمایید.

جهت و امکانات دست یابی

راه دست یابی به این جزیره به وسیله دریا میسر می باشد که البته عملی ساده می باشد؛ اغلب کشتی های در حال عبور از راه دریای یونان، در جزیره پاروس می ایستند و به این وسیله می توانید با سوار شدن در این کشتی ها خود را پس از حدودا 3 ساعت به آن برسانید. اما در صورت عجله داشتن برای رساندن خود از قایق های پر سرعت به نام کاتامان استفاده کنید.

پس از رسیدن به این جزیره و گشت و گذار در آن که برای این منظور نیز می توانید از اتوبوس های بومی، و یا ماشین های کرایه ای استفاده کنید و ورزش و خاطره سازی میاز به محلی برای اقامت و استراحت خواهید داشت که البته به علت رونق گرفتن صنعت گردشگری در این منطقه، اقامتگاهها نیز در کیفیت و تعداد رونق گرفته اند و شما می توانید با صرف هزینه ای کم اقامتگاهی مناسب را اختیار کنید. بیشتر این اقامتگاهها در بخش جزیره: بندر پاریکیا، ساحل جنوب شرقی پیزو لیادی، روستای ماهی گیری نائوسا متمرکز شده اند.

اطلاعاتی جالب در رابطه باجزیره پاروس

  • واحد پول متداول این جزیره یورو می باشد، بعلاوه بیشتر مردمان آن به زبان یونانی سخن می گویند.
  • در این مکان ساعت های 3 - 5 عصر به استراحت اختصاص داده شده است و نباید کسی به هیچ وجه آن را از بین ببرد.
  • شیوه پوشش مردمان این منطقه به طور غیر رسمی و عادی می باشد که فقط مردها هنگام حضور در ساحل ها مجاز به پوشیدن شلوارک و شورت هستند. و پوشیدن آنها در دیگر شرایط و جاها مناسب شمرده نمی شود.
  • مواظب بعضی از رانندگان به خصوص آنهایی که بدون ایستادن و یا ترمز زدن از خیابان های فرعی داخل خیابان های اصلی می گردند، باید بدانید که گرفتن سبقت بدون احتیاط از جمله ناهنجاری های متداول میان رانندگان این منطقه به شمار می رود.
  • چنانچه تصمیم به تهیه و خریداری غذا از بیرون دارید, بهتر است تعدادی از پیش غذاها را درخواست و امتحان کنید تا اینکه در هر بار از وعده های غذایی، بخواهید غذایی با قیمت بالا بخرید.

یونان یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که مرز مشترک با کشور ترکیه دارد. بعلاوه این کشور غنی از لحاظ تاریخ و دارای دین مسیحیت می باشد که شامل جزایر کوس، رودس، خیوس، ساموس، لسبوس و البته پاروس می باشد که در این مطلب به انتخاب به معرفی جزیره پاروس پرداختیم, امیدواریم توانسته باشد توجه شما همراهان خبرنگاران یی را به خود جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص دیدنی های روسیه یکی دیگر از کشورهای اوراسیایی می توانید بر روی آن کلیک کنید.

منبع: دیجیاتور
انتشار: 14 مرداد 1401 بروزرسانی: 14 مرداد 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1999

به "به جزیره پاروس در یونان سری بزنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جزیره پاروس در یونان سری بزنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید