نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان ملاقات کرد

به گزارش مجله عطر یاس، ایرنا نوشت:نماینده ویژه آمریکا در امور یمن با ولیعهد عربستان سعودی در شهر نیوم این کشور ملاقات کرد.

نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان ملاقات کرد

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) تیم لیندر کینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن امروز (آدینه) در ریاض با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان ملاقات کرد و در این ملاقات طرفین پیرامون آخرین تحولات یمن گفت و گو کردند.

بر اساس این گزارش، در این ملاقات نماینده ویژه آمریکا در امور یمن و ولیعهد عربستان در خصوص کوشش های مشترک برای دستیابی به یک راه چاره سیاسی جامع به منظور انتها دادن به بحران یمن گفت و گو کردند.

بر اساس اعلام خبرگزاری عربستان، در این نشست خالد بن سلمان معاون وزیر دفاع عربستان، ریما بنت بندر بن سلطان سفیر عربستان در آمریکا، فیصل بن فرحان بن عبدالله وزیر امور خارجه و مارتینا استرانگ دبیر اول سفارت آمریکا در ریاض حضور داشتند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت که تیم لندر کینگ نماینده آمریکا در امور یمن امروز (آدینه) سفر خود به عربستان سعودی و عمان را شروع کرد تا درباره کوشش ها برای ایجاد صلح در یمن بحث و گفتگو کند.

بر اساس بیانیه دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، لندر کینگ در سفر به عربستان و عمان جلساتی را با مقامات ارشد این کشورها برگزار خواهد نمود و آن ها را با مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن در میان خواهد گذاشت.

بر اساس این بیانیه، محور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در این ملاقاتها بر حصول اطمینان از تحویل منظم و بلامانع کالاهای اساسی و یاری های بشردوستانه در سراسر یمن، ترویج آتش بس دائمی به وسیله یک فرایند سیاسی متمرکز خواهد بود.

یک روز قبل نیز محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مسقط با محمد عبدالسلام سخنگوی گروه انصار الله ملاقات کرد و در تاکید نمود که موضع تهران دست یابی به یک راه چاره سیاسی تنها راه چاره بحران یمن است و از آتش بس و فعال شدن مذاکرات یمنی ها حمایت کرد.

عربستان به همراه امارات و بحرین و با یاری آمریکا در ششم فروردین سال 1394 ائتلافی را برای حمله به یمن تشکیل داد و کوشش کرد که عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور را به قدرت بازگرداند، اما در طول شش ساله گذشته و با وجود حملات همه جانبه و محاصره زمینی، دریایی و هوایی یمن به هیچ یک از اهداف تجاوزکارانه خود دست نیافته است.

این ائتلاف به مرور و به دلیل شکست های گسترده از نیروهای مردمی یمن، به سوی فروپاشی سوق پیدا نموده و اکنون تنها عربستان و امارات با همراهی آمریکا علیه مردم یمن می جنگند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1529

به "نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ویژه آمریکا در یمن با ولیعهد عربستان ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید