قوانین زائد بخش تعاون را حذف کنید!

به گزارش مجله عطر یاس، یک فعال تعاونی حذف زائد و دست و پا گیر از بخش تعاون را خواهان شد و با تاکید بر کیفی سازی هرچه بیشتر تعاونی ها به جای آمارهای کمّی، ابراز امیدواری کرد: با برنامه هایی که وزیر تعاون برای بهبود و تقویت بخش تعاوندر نظر دارد، بخش تعاون به سهم و صندلی واقعی خود در اقتصاد دست پیدا کند.

قوانین زائد بخش تعاون را حذف کنید!

هادی ابوی در تبادل نظر با خبرنگاران، با اشاره به مزیت های بالای بخش تعاون اظهار کرد: ما به وسیله بخش تعاون می توانیم به اهداف کلان اقتصاد در کشور دست پیدا کنیم اما به شرط اینکه تشکیل تعاونی، واقعی باشد. اینکه تنها به آمار کمّی تعاونی ها توجه کنیم و آمار تشکیل و راه اندازی تعاونی ها در کشور را بالا ببریم و رویکرد ما صرفاً تشکیل تعاونی باشد بدون آنکه به بحث کیفی سازی تعاونی ها بپردازیم به سهم 25 درصدی بخش تعاون دست پیدا نمی کنیم.

امید به ارتقای صندلی تعاون در اقتصاد

وی سپس به تاکید وزیر تعاون در مورد تقویت تشکل های تعاونی و افزایش سهم این بخش در اقتصاد اشاره نمود و گفت:صحبت های ایشان در مورد ارتقای سهم بخش تعاون، بهبود فضای کسب و کار تعاونی و تقویت بانک توسعه تعاون مایه دلگرمی تعاونگران و جای امیدواری است و امیدواریم با برنامه های ایشان بخش تعاون که سالها مظلوم واقع شده به سهم و صندلی واقعی خود در اقتصاد دست پیدا کند.

کاهش مداخلات دولتی و حذف قوانین زائد

این فعال تعاونی، یکی از علل نبود انگیزه برای تشکیل تعاونی را وجود قوانین دست و پاگیر دانست و با بیان اینکه باید مداخلات دولتی در تعاونی ها به اسم تشکل های مردم نهاد کمتر و استقلال آنها حفظ گردد اضافه نمود: تشکیل کمیته مقررات زدایی در بخش تعاون موجب توسعه و تقویت هرچه بیشتر تعاونیها خواهد شد.

ابوی با اشاره به در پیش بودن هفته تعاون و تبریک این هفته به تعاونگران از نقش موثر تعاونی ها در معیشت آحاد جامعه سخن گفت و اضافه نمود: درحال حاضر بخشی از معیشت کارگران به تعاونی ها گره خورده است. تعاونی ها می توانند خدمات مقرون به صرفه قیمت به جامعه کارگری و بازنشسته و دیگر اقشار جامعه ارائه نمایند و دولت به وسیله شبکه تعاون، کالای مورد احتیاج آنها را در اختیارشان بگذارد.

پایین بودن هزینه ایجاد شغل در بخش تعاون

وی به طور خاص به هزینه در بخش تعاون به پرداخت و گفت: اگر هزینه ایجاد شغل را در بخشهای مختلف آنالیز و محاسبه کنیم شاید در بخش تعاون این هزینه یکصدم باشد. به عبارتی اشتغالزایی در بخش تعاون کم هزینه است و زودتر به نتیجه می رسد لذا انتظار داریم با توجه به این مسأله و بعلاوه مزیت های بالایی که تعاونی ها دارند، توسعه کسب و کارهای تعاونی در کشور را بیش از پیش ببینیم.

محرومیت تعاونی ها از تسهیلات بانکی

این تعاونگر، مشارکت و کار جمعی را از ویژگی های بخش تعاون برشمرد و تاکید نمود:برای تحقق اهداف متعالی بخش تعاون باید تعاونی های فراگیر ایجاد کنیم تا در کنار افزایش قدرت رقابت، مسایل اقتصادی هر صنف وگروه رفع گردد.

به گفته وی در حال حاضر تعاونی ها از حمایت اقتصادی و دریافت تسهیلات بانکی محرومند چون بانکها تسهیلات خود را به بخشهایی می دهند که بازگشت پول در آنها سریعتر است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1661

به "قوانین زائد بخش تعاون را حذف کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قوانین زائد بخش تعاون را حذف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید