ویتنام، در امتداد مکونگ

به گزارش مجله عطر یاس، ویتنام یکی از کشورهای زیبای جنوب شرق آسیا است. کشوری باریک و طولانی است که میان دریای چین جنوبی و مرزهای لائوس و کامبوج قرار گرفته است. در این کشور با آثار دیدنی برگرفته از فرهنگ سنتی تا فرهنگ مدرن دوران استعمار روبرو خواهید شد. جایی که در استراحتگاه های ساحلی، روستاهای سنتی و جزایر بی نظیر آن حسابی سرتان گرم خواهد شد.

ویتنام، در امتداد مکونگ

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

به لحاظ فرهنگی ریشه آداب و رسوم این سرزمین به گذشته های دور می رسد. از آنجائیکه بیشتر مردم ویتنام پیرو مکتب بودا هستند، معابد بودایی کوچک و بزرگی در این سرزمین دیده می گردد. از دیگر ویژگی های جالب این کشور غذاهای خوشمزه و متنوع، موسیقی و پایکوبی های سنتی، فستیوال های هنری، افسانه ای و سبک زندگی جالب مردم آن است.

اما بگذراید کمی از طبیعت این سرزمین حرف بزنیم. بیشتر این سرزمین پوشیده از کوهستان ها و جنگل های سرسبر و انبوه است. در شمال ویتنام دلتای مثلث شکل رودخانه سرخ، کوهستان ها و فلات های مرتفع دیده می شوند.

در ویتنام خواهید دید:

دیدنی های شهر هو شی مین Ho Chi Minh

این شهر که با نام سایگون هم معروف است بزرگ ترین شهر ویتنام است. هو شی مین دارای چندین بنای تاریخی زیباست. از آثار دیدنی این شهر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

کلیسای جامع نوتردام Saigon Notre-Dame Basilica

این کلیسا که در جنوب شهر هو شی مین واقع شده است توسط معماران فرانسوی ساخته شده است. از ویژگی های ظاهری آن می توانیم به دو برج ناقوس آن اشاره کنیم. کلیسای جامع نوتردام در سال 1960 با عنوان کلیسای اصلی سایگون شناخته شد. در سال 1962 به دستور پاپ ژان بیست و سوم به نام کلیسای جامع نوتردام سایگون تغییر نام داد.

موزه جنگ War Remnants Museum

یکی از جاذبه های دیدنی این سرزمین که راوی قصه های زیادی از دوران جنگ آمریکا است، موزه جنگ است. موزه جنگ نمادی از مقاومت مردم ویتنام است. سنگرهای بتونی زیر هتل مرکزی هانوی که روزگاری پناهگاه ویتنامی ها در زمان جنگ آمریکا بوده است، پس از طراحی، به موزه ای برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی مبدل شده است.

محله چینی ها چاینا تاون

همانطور که از اسمش پیداست، اینجا محله چینی هاست. در این محله مغازه های رنگارنگ چینی ها و اجانس آنها به چشمتان می خورد. در اینجا می توانید غذاهای چینی ها را هم امتحان کنید. معابد رنگارنگ این منطقه نیز دیدنی هستند.

تونل های زیرمینی کو چی Cu Chi tunnels

یکی از دیدنی های ویتنام تونل های معروف کو چی است. این تونل ها، یک شبکه عظیم اتصال تونل های زیر زمینی در منطقه کو چی از شهر هو شی مین هستند. بسیاری از همسفران تور ویتنام مشتاق تماشای این تونل ها هستند. تونل های کو چی، پایگاه های مهم ویتنامی ها و محل چندین عملیات نظامی در طول جنگ ویتنام بوده اند که در طول جنگ توسط آمریکایی ها کشف نشدند. از این مکان به عنوان پناهگاه، راه ارتباطی، بیمارستان، انبار مواد غذایی، انبار اسلحه و مهمات، اتاق جلسه های سری و محل اسکان بعضی مبارزان ویتنام شمالی استفاده می شد. اکنون تونل کو چی به طول 121 کیلومتر به یک پارک حفاظت شده توسط دولت تبدیل شده است که به نوعی بیانگر یادبود زمان جنگ ویتنام است.

خانه اپرا Opera house

این عمارت بسیار زیبای هنری بازمانده از زمان اشغالگری فرانسه است. این خانه در سال 1911 به عنوان یک مدل مینیاتوری از خانه اپرای پاریس ساخته شد. فرانسوی ها برای با ارزش کردن شهر، هزینه ساخت این بنا را پرداخت کردند. در عمارت اپرا برنامه های مختلفی برگزار می گردد.

دیدنی های شهر هانوی Hanoi، پایتخت ویتنام

هانوی، شهری با آثار تاریخی و طبیعی زیبایی است. این شهر پایتخت سیاسی و فرهنگی ویتنام است، جایی که تاریخ باستان، آثار به جا مانده از استعمار در کنار فرهنگ سنتی و مدرن فضای جالبی را به وجود آورده اند. در اینجا می توانید در میان منظره بلوارهای پوشیده با درخت و بازارهای شلوغ حسابی سرگرم شوید. در کافه های آن بنشینید و از تماشای آثار معروف آن لذت ببرید. البته خرید از دست فروشان محلی با آن کلاه های با مزه مخروطی شکل هم تجربه جالبی است.

شهری را تصور کنید که در آن ریشه فرهنگ و معماری آسیای قدیمی با چهره آسیای مدرن تلفیق شده است. شهری شلوغ که با قدم زدن در آن تا چشم کار می نماید موتور سیکلت می بینید! هجوم موتورسیکلت ها نشان از نبض تپنده تجارت این شهر است. این شهر خوشمزه هم هست! بله، جدا از همه دیدنی های این شهر، شما می توانید در اینجا با پول کم، غذاهای بسیار لذیذی را میل کنید. غذا در اینجا به قدری متنوع است که هر آدم گرسنه ای را حسابی وسوسه می نماید.

در کنار این ها، خرید از هانوی و مراکز خرید آن هم هیجان انگیز است! در اینجا به خوبی می توانید سوغاتی های خوب با قیمت مناسب خریداری کنید. از آثار دیدنی این شهر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

دانشگاه و معبد هزار ساله

معبد ادبیات یک معبد هزار ساله است که از قدیمی ترین دانشگاه های هانوی به حساب می آید. این مکان، طی جنگ تقریبا از بین رفت که بعدها بازسازی شد. این معبد در سال 1076 به دستور پادشاهی که علاقه مند به ادبیات بود، تاسیس شد.

آرامگاه هو شی مین Ho chi minh mausoleum

شاید بپرسید هو شی مین کیست؟! این شخص و با به قول مردم هانوی، عمو هو رهبر حذب کمونیست ویتنام و اولین رییس جمهوری دموکراتیک این کشور بوده است. پیکر او بعد از فوتش در شیشه ای در معرض دید نهاده شد. بنای یادبود هو شی مین در هانوی، ساختمانی بزرگ و به شکل مکعب است که در مرکز میدان Ba Dinh نهاده شده است. در این میدان در سال 1945 بیانیه استقلال و اعلامیه جمهوری دموکراتیک ویتنام خوانده شد. محل زندگی هو شی مین به عنوان کاخ ریاست جمهوری در همین قسمت از شهر بوده است.

به لحاظ ویژگی ظاهری این بنا، ارتفاع آن 21.6 متر و عرضی آن تقریبا 41 متر است. نمای بیرونی آن از گرانیت خاکستری رنگ و نمای داخلی از سنگ صیقل داده شده ی سرخ، سفید و خاکستری است. در اطراف بنای یادبود هوشی مین، باغی بزرگ با انواع مختلفی از گل و گیاه وجود دارد. اگر به آنجا رفتید یک گارد احترام نظامی در کنار آرامگاه او خواهید دید.

خلیج هالونگ Ha Long Bay

خلیج هالونگ با آب سبز رنگ و صخره های آهکی سر زده از آب جای جالبی ست. این خلیج در حدود 130 کیلومتری شرق هانوی در شمال ویتنام واقع شده است. در اینجا با بیش از 2000 جزیره پوشیده از جنگل با غارهای دیدنی، کنده کاری های کوه های سنگی، گودال ها و دریاچه های تماشایی روبرو می شوید. بعضی از سنگ های آهکی که در این خلیج وجود دارند در طول میلیون ها سال و تحت شرایط مختلف شکل گرفته اند. تنوع جغرافیایی این منطقه، تنوعی زیستی را به وجود آورده است که شامل اکوسیستم های همواره سبز گرمسیری، اقیانوسی و ساحلی می گردد. اینجا زیستگاه انواع گیاهان و جانوران بومی است.

دیدنی های شهر Hue

شهر Hue در سواحل رودخانه پرفیوم واقع شده است. این شهر پایتخت امپراطوری حکومت نگوین بوده است. آثار بازمانده ازاین دوره با شکوه در معماری، فرهنگ و غذاهای این شهر معین است. از آثار دیدنی این شهر می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

ارگ و شهر ممنوعه

این مجموعه بزرگ زمانی کاخ حکومت پادشاهان امپراطوری نگین بوده است. در این مجتمع دیدنی معابد، دروازه ها و دیوارهای مزین شده به چشم می خورد.

خلیج Lang co

در این خلیج می توانید از آب و هوا و مناظر زیبای آن لذت ببرید.

معبد Thien Mu

این بنا یکی از بناهای تاریخی و مذهبی ویتنام است که در سال 1601 به دستور Nguyen Hoang ساخته شد. بنای اولیه دارای ساختاری ساده بود اما بعدها این بنا با طراحی پیچیده تری بازسازی شد. این بنا دارای ظاهری چند طبقه با تزئینات و معماری جالبی است.

شهر Hoi An

شهر قدیمی و زیبای Hoi An در سواحل جنوب دریای چین در جنوب ویتنام واقع شده است. این شهر دارای قدمتی دو هزار ساله قبل از پادشاهی چمپا است. معماری تاریخی آن با ترکیبی از فرهنگ سنتی در آمیخته است. شهر Hoi An دارای مسیرهای زیبای باریک و مارپیچ است که قدم زدن در آن و تماشای خانه های چوبی سنتی و مغازه ها حال و هوایتان را عوض خواهد نمود. در این شهر می توانید از اقامت در هتل ها ساحلی و ورزش های آبی حسابی لذت ببرید و خاطره بسازید.

معبد مای سان My Son Temples

معبد مای سان در ساحل مرکزی ویتنام و در نزدیکی روستای دوی پو واقع شده است. اینجا مرکز مهمی برای مراسم مذهبی هندوها بوده است که در آن پادشاهان سلسله پادشاهی چامبا چندین معبد برای پرستش شیوا ساخته اند.

منبع: دالاهو
انتشار: 8 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 405

به "ویتنام، در امتداد مکونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویتنام، در امتداد مکونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید