شهرداری تهران: فقط 10 گروه شغلی اجازه استفاده از پیاده رو را دارند

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران درباره جزئیات لایحه ساماندهی پیاده رو ها توضیحاتی را مطرح نمود.

شهرداری تهران: فقط 10 گروه شغلی اجازه استفاده از پیاده رو را دارند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سید علی مفاخریان با اشاره به ایحه ساماندهی پیاده رو ها اظهار کرد: این لایحه فقط به ده گروه شغلی با رعایت ضوابط مشخص شده اجازه بهره برداری از پیاده رو ها را می دهد. همچنین بخش زیادی از پیاده رو های شهر تهران هم اکنون در تصرف واحد های صنفی است و افراد سودجو بدون رعایت هیچ ضابطه ای از آن بهره برداری و حقوق شهروندان را تضییع می کنند؛ بنابراین تصویب و اجرای لایحه ساماندهی پیاده رو ها به مدیریت بهتر فضا های شهری می انجامد.

وی شرح داد: با توجه به لایحه مستثنا شدن شهرداری از قانون مالک و مستأجر مصوب 59 و تبصره 6 ماده 96 قانون شهرداری ها، پیاده رو ها در حوزه اختیارات شهرداری تهران است و شهرداری و شورای شهر مجاز به مشخص تکلیف نسبت به شرایط محور های پیاده رو هستند.

مفاخریان گفت: فاز مطالعاتی برای آیین نامه اجرایی این لایحه در حال انجام است تا طی آن شناسایی ظرفیت ها، ارزیابی عملکرد بهره برداران، آسیب شناسی شرایط موجود و ارائه پیشنهاد های کارآمد به دقت بررسی شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه 4 هزار واحد صنفی در شهر تهران فعال اند که کمتر از 1500 واحد صنفی مخاطب لایحه ساماندهی پیاده رو ها می شوند، اضافه نمود: واحد های صنفی متقاضی، باید درخواست خود را برای بهره برداری از این طرح به کمیته اجرایی ارائه کنند. کمیته اجرایی پس از وصول تقاضا از سوی واحد های صنفی، از محل بازدید و با بررسی ظرفیت آن منطقه، همین طور ارزیابی شرایط پروانه کسب متقاضی درباره این درخواست تصمیم گیری می کند.

وی در خاتمه گفت : نباید فراموش کنیم که در حال حاضر پیاده رو در تصرف مشاغل مختلف شهر است اگر قرار بر ساماندهی باشد باید فضای موجود را به صنوفی اختصاص دهیم که به بهبود حیات شهری و اقتصاد شهری کمک می کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 967

به "شهرداری تهران: فقط 10 گروه شغلی اجازه استفاده از پیاده رو را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تهران: فقط 10 گروه شغلی اجازه استفاده از پیاده رو را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید