در ملاقات روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس جمهوری ایران و نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری نمودند که سفر کنونی حسن روحانی به مسکو، نقطه عطفی دیگر در روابط و صفحه تازه ای برای همکاری های دوجانبه بگشاید.

در ملاقات روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دمیتری مدویدوف نخست وزیر روسیه ابراز امیدواری کرد که سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به مسکو حداکثر تاثیر خود را بر روابط دوجانبه گذاشته و صفحه تازه ای برای همکاریهای دوجانبه بگشاید.

مدویدوف در ملاقات عصر روز دوشنبه خود با حسن روحانی که به دعوت رسمی ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر نموده است، گفت: من از صمیم قلب امیدوارم هستم که سفر شما بتواند حداکثر تاثیر مثبت خود را بر روابط دوجانبه بگذارد. در حال حاضر بین کشورهای ما روابط حسن همجواری و کاملا سازنده ای وجود دارد و سفر شما به مسکو امکان آن را فراهم نموده است تا روابط روسیه و ایران بیش از پیش تعمیق و مشارکتی گردد.

نخست وزیر روسیه همچنین گفت: اجازه بدهید ابراز اطمینان کنم که سفر شما در شرایطی انجام شده که همکاریهای مسکو و تهران در بالاترین سطح خود قرار داشته و می تواند صفحه تازه ای در روابط دو کشور بگشاید.

رئیس جمهوری ایران نیز در این ملاقات ابراز امیدواری نمود که سفرش به مسکو نقطه عطفی در روابط دو کشور گردد. روحانی گفت: ما بسیار شاد هستیم که طی سالهای گذشته نیروی محرکه بسیار مثبتی در روابط مسکو و تهران بوجود آمده است و من امیدوارم که در جریان این سفر بتوانیم نقطه عطف دیگری در عرصه توسعه روابط دوجانبه بوجود آوریم.

به گفته وی، نقطه عطف قبلی در روابط تهران و مسکو در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به ایران بوجود آمد.

روحانی یادآور شد: بسیار خشنود هستیم که روابط ما تنها به یک عرصه محدود نشده و با موفقیت در زمینه های سیاسی، مالی، فرهنگی و مسائل بین المللی و منطقه ای در حال توسعه است. من امیدوارم که گامهای مشترک ما در عرصه بین المللی بتواند به تقویت صلح و ثبات جهانی و بازگشت ثبات به منطقه خاورمیانه یاری کند.

نخست وزیر روسیه و رئیس جمهوری ایران بعد از این بخش از ملاقات که در حضور خبرنگاران انجام گرفت، با حضور بعضی اعضای دولت در مورد بعضی مسائل مهم بین المللی و راههای توسعه هر چه بیشتر روابط تجاری-بازرگانی بین دو کشور به مصاحبه پرداختند.

بر اساس اطلاعات کاخ کرملین، حسن روحانی ظهر امروز، سه شنبه، قرار است با همتای روسی خود ملاقات و مصاحبه کند. روسای جمهوری ایران و روسیه دورنمای توسعه همکاریهای تجاری-مالی، سرمایه گذاری و تحقق طرحهای مشترک در زمینه انرژی و حمل و نقل را مورد آنالیز قرار می دهند.

پوتین و روحانی همچنین به مصاحبه در مورد مسائل مهم در دستورکار بین المللی و منطقه ای پرداخته و در پایان مذاکرات خود چند سند همکاری دوجانبه را امضاء خواهند نمود.

منبع: تسنیم
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 676

به "در ملاقات روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات روحانی و نخست وزیر روسیه چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید