آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه ، واکسن روسی به چند ایرانی می رسد؟

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، پنجشنبه اخیر نخستین هواپیما حاوی واکسن روسی ضد کرونا وارد ایران شد. این درحالیست که محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو ایران از قرارداد دو میلیون عددی واکسن اسپوتنیک وی با روسیه خبر داده و معاون فنی گمرک ایران نیز خبر داده که تشریفات گمرکی اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی روز پنج شنبه پس از ورود به فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران در ده دقیقه انجام و تحویل مقام های سازمان غذا و دارو ایران شده است.

آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه ، واکسن روسی به چند ایرانی می رسد؟

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

آن طور که ایسنا روایت نموده، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران در ادامه گفت که محموله واکسن روسی حاوی چهار پالت واکسن اسپوتنیک وی به وزن حدود 640 کیلوگرم توسط شرکت هواپیمایی ماهان به ایران منتقل شده است.

به گفته رئیس سازمان غذا و دارو ایران قرار است محموله های بعدی واکسن روسی به فاصله زمانی یکی دو هفته پشت سر هم و تا پیش از خاتمه سال 1399 وارد ایران شوند.

شانه ساز همچنین گفت که میزان اولین محموله واکسن اسپوتنیک وی با توجه به اینکه هر نفر باید در یک فاصله زمانی دو دوز از واکسن را تزریق نمایند برای 10 هزار نفر در نظر گرفته شده است.

بدین ترتیب با توجه به اینکه نخستین محموله واکسن کرونا از روسیه به ایران رسیده است و مقامات مسئول وعده شروع تزریق واکسن کرونا تا پیش از خاتمه سال جاری را داده اند، به نظر می رسد در روزهای پیش رو پس از صدور مجوز نهایی این تزریق، واکسیناسیون بعضی از اقشار شروع خواهد شد.

از سوی دیگر در خبری روز گذشته اعلام شد که وزارت بهداشت آلمان از شروع مذاکرات طرف های فراورینماینده واکسن اسپوتنیک-وی در روسیه با نمایندگان یک شرکت دارویی آلمانی درباره امکان فراوری مشترک این واکسن در خاک آلمان اطلاع داد.(تسنیم)

همچنین طبق بعضی اخبار، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، به روسیه برای اثربخشی واکسن کرونای اسپوتنیک وی تبریک گفته است.

علاوه بر این، طبق گزارش یورونیوز، روسیه در نظر دارد فراوری واکسن ساخته شده در این کشور برای مقابله با ویروس کرونا موسوم به اسپوتنیک وی را در خارج از خاک خود افزایش دهد.

به گفته یک مسئول ارشد در کرملین، روسیه قرار است برای تامین نیازهای موجود به زودی بر حجم خط فراوری واکسن اسپوتنیک وی در خارج از کشور بیافزاید.

سخنگوی کرملین، کاخ ریاست جمهوری روسیه در حالی روز چهارشنبه از اجرایی شدن این تصمیم کشورش اطلاع داد که نشریه معتبر علمی لنست روز گذشته در گزارشی نتایج مثبت آزمایش های انجام گرفته روی افراد داوطلب دریافت نماینده واکسن اسپوتنیک را مورد تایید قرار داد.

آیا ایرانی ها در روزهای آینده شاهد تزریق این واکسن خواهند بود؟

آخرین اخبار مربوط به کرونا را در اینجا دنبال کنید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 15 اسفند 1399 بروزرسانی: 15 اسفند 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1356

به "آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه ، واکسن روسی به چند ایرانی می رسد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین اخبار از واکسن اسپوتنیک روسیه ، واکسن روسی به چند ایرانی می رسد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید