خبرنگاران انبارهای اختصاصی گمرک اصفهان بیش از 4 برابر شده است

به گزارش مجله عطر یاس، اصفهان- خبرنگاران- مدیرکل گمرکات استان اصفهان گفت: سال گذشته، هشت انبار اختصاصی زیرمجموعه گمرک در واحدهای تولیدی استان وجود داشت که این تعدادا در سال جاری با رشد بیش از چهار برابری به 34 انبار رسید.

خبرنگاران انبارهای اختصاصی گمرک اصفهان بیش از 4 برابر شده است

به گزارش خبرنگاران، روابط عمومی اداره کل گمرکات استان اصفهان، روز شنبه به نقل از رسول کوهستانی پزوه افزود: هزینه تخلیه، بارگیری، انبارداری و همچنین زمان ترخیص مواد اولیه واحدهای تولیدی با استفاده از این انبارها کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: انبار اختصاصی با هدف حمایت از تولیدکنندگان و شتاب دادن به ترخیص کالاها در اختیار این گمرک قرار گرفته است.

مدیرکل گمرکات اصفهان گفت: واحدهای تولیدی بدون انتقال ارز و با ارز متقاضی می توانند کالاهای خود را ترخیص کنند.

وی ادامه داد: هفت هزار و 392 تُن کالا به ارزش 21 میلیون و 961 هزار دلار در آبان سال جاری از طریق گمرک اصفهان ترخیص شده که از لحاظ وزن بیشترین مقدار در مقایسه با ماه های قبل از ابتدای سال 98 تا به امروز بوده است.

وی افزود: میزان واردات گمرک اصفهان در آبان سالجاری از لحاظ وزن در مقایسه با ماه گذشته، بیش از 50 درصد رشد و در مقایسه با آبان سال گذشته 109 درصد افزایش داشته است.

کوهستانی پزوه با اشاره به تسهیلات گمرک گفت: گمرک اصفهان با شناسایی فعالان مجاز اقتصادی(AEO) در سال جاری و افزایش آنها از چهار شرکت(سال 98) به 21 شرکت، تسهیلات متنوعی به آنها ارائه می دهد.

وی ماشین آلات خطوط تولید، اجزا و قطعات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را عمده کالاهای وارداتی گمرکات استان اصفهان خاطرنشان کرد.

به گفته مدیرکل گمرک اصفهان، در هشت ماهه سال جاری، چین، آلمان، ترکیه ایتالیا و هند مهمترین کشورهای صادرکننده کالا به مقصد گمرک اصفهان بوده اند.

وی گفت: امکان واردات در مقابل صادرات برای صاحبان واحدهای تولیدی فراهم شده است و آنها بدون دریافت کُد رهگیری بانک می توانند تا 90 درصد لز کالاهای خود را ترخیص کنند.

تداوم فعالیت رویه های تجاری در گمرک

مدیرکل گمرکات اصفهان همچنین با اشاره دستورالعمل گمرک جمهوری اسلامی در باره فعالیت گمرکات کشور در هفته جاری افزود : گمرکات استان به منظور جلوگیری از وقفه در صادرات کالا و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی با حداقل حضور همکاران فعالیت خواهد داشت.

وی تاکید کرد : فعالیت های مرتبط با تجارت خارجی در گمرکات استان بویژه ترخیص کالاهای اساسی و نهاده های تولید تعطیل نیست و ضمن حفظ سلامت پرسنل، نحوه حضور کارکنان در چارچوب مصوبات ستاد ملی کرونا ابلاغ شده است.

کوهستانی پزوه گفت : گمرک، مرزبان اقتصادی کشور است و در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و با توجه به این که کشور ما در شرایط جنگ اقتصادی واقع شده است، خدمات این سازمان در شرایط فعلی ضروریست.

وی شرح داد : گمرک اصفهان با اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا، در قطع زنجیره شیوع کرونا و در راستای به حداقل رساندن حضور پرسنل خود و استفاده حداکثری از سازمان الکترونیک، خدماتش را به ذینفعان ارائه خواهد داد.

وجود قطب های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ سازی و صنایع نظامی از دیگر دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 7 دی 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1229

به "خبرنگاران انبارهای اختصاصی گمرک اصفهان بیش از 4 برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انبارهای اختصاصی گمرک اصفهان بیش از 4 برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید