کرونا در اروپا، از توقف واکسیناسیون زیر 40 سال با جانسون اند جانسون در بلژیک تا اعمال محدودیت های سفر از انگلیس در فرانسه

به گزارش مجله عطر یاس، فرانسه به علت شیوع ویروس جهش یافته هندی در انگلیس قرنطینه اجباری برای مسافران این کشور را در دستور کار قرار داده و بلژیک هم به علت مرگ یک زن جوان بعد از تزریق واکسن جانسون اند جانسون واکسیناسیون افراد زیر 40 سال با آن را به حال تعلیق درآورد.

کرونا در اروپا، از توقف واکسیناسیون زیر 40 سال با جانسون اند جانسون در بلژیک تا اعمال محدودیت های سفر از انگلیس در فرانسه

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مقامات اروپایی همچنان برای غلبه بر کرونا وقت و هزینه زیادی را صرف می نمایند و کوشش می نمایند دوباره جوامع خود را به زندگی معمولی بازگردانند.

اتهامات سخت مشاور سابق دولت انگلیس علیه جانسون

نوترین اخبار کرونا از اروپا حاکی از آن است که دومینیک کامینگز، مشاور سابق دولت انگلیس سیاست کرونایی بوریس جانسون، نخست وزیر کشورش را به اسم شکستی فاجعه بار مورد انتقاد قرار داده و در سخنانی در مجلس این کشور اظهار داشت: وزرا، مقامات و مشاوران به طرز فاجعه باری از استانداردهایی که عموم در یک بحران انتظار آن را دارند کوتاه می آیند.

کامینگز که در اوایل بحران کرونا مهم ترین و تاثیرگذارترین مشاور جانسون بود گفت: دولت نتوانست علائم شیوع این پاندمی را تشخیص دهد. تازه اواخر فوریه سال 2020 معین شد که برنامه های دولت تو خالی است.

تردید شهفرایندان آلمانی درباره برنامه های دولت درباره واکسیناسیون بچه ها

بر اساس یک نظر سنجی حدود دو سوم شهفرایندان آلمانی طرح ارائه واکسن برای همه بچه ها و نوجوانان تا انتها تعطیلات تابستان را واقع بینانه نمی دانند. نتایج نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که 66 درصد حدود 1765 شهفرایندی که در این نظر سنجی شرکت کردند چنین دیدگاهی داشتند و تنها 23 درصد آن را قابل اجرا می دانستند. بقیه هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند.

وزرای بهداشت فدرال و ایالات آلمان در کوششند تا انتها ماه اگوست به بچه ها و نوجوانان بالای دوازده سال پیشنهاد واکسیناسیون را ارائه دهند. صدر اعظم و نخست وزیران ایالات آلمان هم قرار است در این پنج شنبه در این باره با هم مشاوره نمایند. تا به حال در اتحادیه اروپا هیچ واکسنی برای واکسیناسیون بچه ها و نوجوانان تایید نشده است.

270 مرگ کرونایی روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از ابتلای 2626 مورد نو به کرونا در عرض 24 ساعت و مرگ 270 نفر دیگر در این مدت خبر داده است. به این ترتیب نرخ مبتلایان در عرض یک هفته به ازای هر 100 هزار نفر به 46.8 کاهش پیدا نموده است.

مقام بهداشتی در آلمان: کرونا هرگز تمام نمی گردد

با وجود کاهش آمار مبتلایان نو به کرونا در آلمان اما فرانک اولریش مونتگوکری رئیس سازان نظامی پزشکی آلمان انتها سریع بحران کرونا را پیش بینی نمی نماید و در این باره گفته است: به نظر من این پاندمی هرگز انتها نخواهد یافت. این ویروس مانند آنفولانزا و برای مدت طولانی در کنار ما باقی خواهد ماند. به همین خاطر مسئله پیشگیری بسیار اهمیت دارد.

مونتگومری بعلاوه با صحبت کردن درباره طرح واکسیناسیون بچه ها در شرایط فعلی مخالفت نموده و گفت: در حال حاضر داده های خیلی کمی وجود دارد که بتواند اظهارات درباره خطرات واکسیناسیون در بچه ها را تایید کند. اما این مسئله واضح است که فرایند این بیماری در بچه ها راحت تر و با خطر کم تری نسبت به عظیمسالان همراه است. وی اضافه کرد: به همین خاطر کمیسیون دائمی واکسیناسیون حق دارد که با توجه به این دو واقعیت هنوز واکسیناسیون را برای بچه ها توصیه ننموده است.

وی تاکید نمود که اولین راه پیشگیری واکسیناسیون و دومی رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

کاهش شهفرایندان تابعیتی در آلمان

برگزیت و پاندمی کرونا تعداد شهفرایندان تابعیتی در آلمان را کاهش داده است. براساس آمارهای اداره فدرال آلمان در سال گذشته حدود 109 هزار خارجی در آلمان تابعیت دریافتد که تعداد آن ها بسیار کم تر از سال 2019 بوده است .

برگزاری قرعه کشی عظیم در لهستان از بین واکسینه شده ها برای تبلیغ زدن واکسن

لهستان می خواهد با یک قرعه کشی به شهفرایندان خود برای واکسیناسیون علیه کرونا انگیزه دهد. در مجموع دولت لهستان بیش از 31میلیون یورو برای این تبلیغات هزینه نموده است. این خبر را کمیسر واکسیناسیون در این کشور اعلام نموده است. این قرعه کشی قرار است در اول جولای در این کشور شروع گردد و افراد واکسینه شده می توانند در آن شرکت نمایند. برای برندگان اصلی این قرعه کشی جوایزی معادل 223 هزار یورو و اتومبیل های هیبریدی در نظر گرفته شده و از هر 2 هزار شرکت نماینده یک نفر می تواند انتظار جایزه کوچک تری به ارزش 110 یورو را داشته باشد.

بر اساس اطلاعات دولت در لهستان تا به حال 18.3 میلیون دوز واکسن تزریق شده و حدود 5.6 میلیون نفر تا به حال کاملا واکسینه شده اند. در لهستان حدود 38 میلیون نفر زندگی می نمایند.

محدودیت های سفر علیه انگلیس در فرانسه

به دلیل توسعه ویروس کرونای هندی در انگلیس فرانسه هم می خواهد یک قرنطینه اجباری برای مسافران از این کشور را در دستور کار قرار دهد. سخنگوی دولت فرانسه بعد از برگزاری یک نشست دولتی به ریاست امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اظهار داشت که جزئیات بیشتر در این باره باید به زودی اعلام گردد.

چنین قواعدی برای قرنطینه به دلیل ویروس های جهش یافته کرونا تا به حال علیه بعضی کشورها از جمله برزیل، ترکیه، سریلانکا ، آرژانتین و هند در فرانسه اعمال شده است.

کشورهای اتریش و آلمان هم پیش از این به دلیل شیوع ویروس هندی انگلیس را در فهرست پر خطرترین منطقه ها کرونایی خود قرار داده و محدودیت های سفر سختگیرانه ای را برای مسافران از این کشورها مد نظر قرار دادند.

توقف واکسیناسیون افراد زیر 40 سال با جانسون اند جانسون در بلژیک

بلژیک هم واکسیناسیون افراد زیر 40 سال با واکسن جانسون اند جانسون را به دلیل مشاهده یک مورد مرگ بعد از تزریق این واکسن متوقف می نماید. وزارت بهداشت بلژیک اظهار داشت که این شرایط تا زمان تجزیه و تحلیل گسترده تر آژانس دارویی اتحادیه اروپا در این باره برقرار خواهد بود. دلیل این اقدام بلژیک مرگ یک زن جوان بود که آدینه گذشته بعد از تزریق این واکسن در اثر عارضه لخته شدن خون جان خو را از دست داد.

در آلمان هم کمیسیون دائمی واکسن استفاده از این واکسن را تنها برای افراد بالای 60 سال توصیه می نماید.

درخواست اتحادیه اروپا برای جریمه سنگین علیه شرکت آسترازنکا

اتحادیه اروپا هم در اختلافات حقوقی با شرکت آسترازنکا به دلیل تاخیرهای این شرکت در تحویل واکسن خواهان جریمه های سخت شد. یک وکیل اتحادیه اروپا در این پفراینده دادرسی در این باره شرح داد که این اتحادیه خواهان پرداخت 10 یورو برای تاخیر هر دوز و هر روز تحویل است. علاوه بر این اتحادیه اروپا خواهان جریمه 10 میلیون یورویی برای هر نقض قرارداد به وسیله این شرکت است و انتظار می رود که در ماه آینده حکم دادگاه در این باره صادر گردد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس هم اظهارات مشاور سابق خود مبنی بر دست کم دریافت این پاندمی در اوالیل شیوع آن را کاملا رد می نماید.

آژانس دارویی اروپا در آستانه تایید واکسن فایزر برای بچه ها و نوجوانان

آژانس دارویی اروپا هم می خواهد روز آدینه در این باره که آیا واکسن فایزر-بیون تک را برای جوانان در سنین بین 12 تا 15 سال تایید می نماید اطلاع رسانی کند. تا به حال این واکسن در اتحادیه اروپا برای افراد بالای 16 سال تاییید شده است.

ابراز نگرانی کارشناسان مستقل درباره شیوع گسترده ویروس هندی در انگلیس

کارشناسان مستقل در انگلیس هم به دلیل شیوع گسترده ویروس جهش یافته هندی در این کشور شدیدا ابراز نگرانی نموده اند. آن ها خواهان اقدامات فوری برای کاهش موارد ابتلا به این ویروس شده اند.

یک گروه کارشناسی مستقل موسوم به (Scientific Advisory Group for Emergencies) در بیانیه ای از غلبه این ویروس در بخش هایی از انگلیس خبر داده و احتمالا جلوگیری از غلبه این ویروس بر سراسر کشور را دیر ارزیابی کردند. از این رو آن ها خواهان اقدامات و محدودیت های گسترده برای جلوگیری از شیوع این ویروس شدند.

در انگلیس تا به حال حدود 3400 مورد از آلودگی به این ویروس ثبت شده است.

نوترین آمارهای کرونایی در کشورهای مهم اروپا

بر اساس نوترین آمارها در فرانسه هم در عرض 24 ساعت 3,155 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 203 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم در عرض 24 ساعت 2,493به کرونا مبتلا شده اند و 15 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در ایتالیا هم در عرض 24 ساعت 3,224 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 166 نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان داده اند

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 5,359 نفر به کرونا مبتلا شده و 90 نف هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست دادند

به این ترتیب بر اساس نوترین آمارها تا به حال در فرانسه 5,609,050 نفر ز شروع شیوع کرونا به آن مبتلا شده اند و 108,879 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در انگلیس هم تا به امروز 4,467,310 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 127,739 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

در ایتالیا هم بر اساس نوترین آمارها تا به حال 4,197,892نفر به کرونا مبتلا شده اند و 125,501هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

نوترین آمارها نشان می دهد که در اسپانیا هم تا به حال 3,652,879نفر به کرونا مبتلا شده اند و 79,801نفر هم هم در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

در آلمان هم تا به حال 3,662,568 نفر به کرونا مبتلا شده اند و 88,161 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1590

به "کرونا در اروپا، از توقف واکسیناسیون زیر 40 سال با جانسون اند جانسون در بلژیک تا اعمال محدودیت های سفر از انگلیس در فرانسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از توقف واکسیناسیون زیر 40 سال با جانسون اند جانسون در بلژیک تا اعمال محدودیت های سفر از انگلیس در فرانسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید