بودجه دولتی پیوند حوزه آموزش و پژوهش دانشجویان را ضعیف نموده است خبرنگاران

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: از آنجایی که هزینه مربوط به آموزش و پژوهش دانشجویان از محل بودجه دولتی تامین می گردد، پیوند آن ها ضعیف است.

بودجه دولتی پیوند حوزه آموزش و پژوهش دانشجویان را ضعیف نموده است خبرنگاران

سید احمد معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران بیان نمود: جذب پروژه های صنعتی دانشگاه های کشور در شرایط متوسطی قرار گرفته است و در این باره نمی توان گفت که شرایط خوب یا بد یا اینکه در حد ایده آل قرار گرفته است. متاسفانه برخلاف جهان که پروژه های تحصیلات تکمیلی با صنعت و جامعه همراه شده، اما در کشور ما ارتباط پروژه های تحصیلات تکمیلی با صنعت بسیار کم است.

وی اضافه نمود: در کشور برای پروژه های صنعتی محور اصلی دانشجوی تحصیلات تکمیلی نیست و بیشتر فارغ التحصیلان در این پروژه ها فعالیت می نمایند. البته رفته رفته این موضوع نیز در حال اصلاح است و دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز صندلی خود را در این پروژه ها پیدا خواهند کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در دانشگاه های معتبر خارجی استاد نمی تواند نسبت به پذیرش دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد اقدام کند؛ مگر اینکه قرارداد صنعتی داشته باشد؛ چرا که حقوق دانشجو از محل این پروژه ها پرداخت می گردد.

معتمدی با بیان اینکه در دانشگاه های خارجی با دانشجوی دکتری همانند یک عضو هیئت علمی در مرتبه مربی برخورد می گردد، ادامه داد: در دانشگاه های خارجی ممکن است یک استاد به دلیل نداشتن پروژه صنعتی طی یک سال هیچ دانشجوی دکتری نداشته باشد و یا یک استاد به دلیل قرارداد های صنعتی متعدد چندین دانشجو دکتری داشته باشد، اما در کشور ما، چون هزینه مربوط به آموزش و پژوهش دانشجویان از محل بودجه دولتی تامین می گردد این پیوند ضعیف است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1434

به "بودجه دولتی پیوند حوزه آموزش و پژوهش دانشجویان را ضعیف نموده است خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه دولتی پیوند حوزه آموزش و پژوهش دانشجویان را ضعیف نموده است خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید