3 پروژه آموزشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان افتتاح شد

به گزارش مجله عطر یاس، پروژه های مجتمع پژوهشی صنایع غذایی، مجتمع فناوری مبلمان و فرآورده های چوبی و مجتمع نوآفرینی دانشجویی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان افتتاح شد.

3 پروژه آموزشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان افتتاح شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، آیین افتتاح متمرکز و آغاز عملیات اجرایی طرح های عمرانی، مالی و اشتغالزایی شهرستان گرگان و پروژه های عمرانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با حضور حق شناس، استاندار گلستان؛ حمیدی، فرماندار گرگان؛ سنگدوینی و منتظری کنندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس در تالار خلیج فارس این دانشگاه برگزار گردید.

علی نجفی نژاد، رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این آیین گفت: امروز شاهد افتتاح سه پروژه مهم در دانشگاه شامل مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری صنایع غذایی، مجتمع آموزشی، پژوهشی و فناوری مبلمان و فرآورده های چند منظوره چوبی و مجتمع نوآفرینی دانشجویی با زیربنایی به مجموع 3336 مترمربع و با اعتباری معادل 33 میلیارد ریال هستیم که این پروژه ها حلقه اتصال دانشگاه با صنعت می باشند.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره به نقش پایلوت پلنت ها در فرآیند فراوری محصول گفت: پایلوت پلنت ها در چرخه تبدیل ایده به محصول بسیار با اهمیت بوده و موجب آنالیز جنبه های مختلف فراوری محصول در مقیاسی کوچکتر شده و آن محصول را برای ورود با کیفیت تر به بازار آماده می نماید.

وی اضافه کرد: این پروژه ها در راستای تحقق دانشگاه نسل سوم که همان دانشگاه کارآفرین است افتتاح و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و تمامی صنایع غذایی فعال در استان می توانند با دانشگاه همکاری کرده و از زیرساخت های فراهم شده در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان استفاده کنند.

نجفی نژاد تاکید نمود: تمامی زیرساخت های ارتباط با صنعت در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان فراهم شده است و امیدواریم بتوانیم با همکاری صنعت و دانشگاه در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان گام های موثری برداریم.

وی با بیان اینکه طی هفت سال گذشته حدود 6 هزار مترمربع فضای کارگاهی و 20 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی مورد بهره برداری قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه امروز مطالبه اصلی دانشجویان فراهم نمودن زیرساخت های مناسب برای کارآفرینی است و شاهد این هستیم که دانشگاه، دانشجویان و جامعه به یک بلوغ در حوزه کارآفرینی رسیده اند و در این میان وظیفه ما حمایت از آنان می باشد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد: در حال حاضر پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان یک شهرک فراوریی دانش بنیان است و شاهد فعالیت های فراوریی در بخش های مختلف آن هستیم.

وی خاطر نشان کرد: استخراج دانش فراوری ماسک N 95 از سرانجام نامه دانشجویان و فراوری آن به صورت سه شیفت در دانشگاه و کسب دانش فنی فراوری الکل با خلوص 95 درصد از جمله فعالیت های دانشگاه در شرایط شیوع ویروس کرونا و در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه می باشد.

در ادامه هادی حق شناس، استاندار گلستان ضمن تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و تبریک روز کارمند وهفته دولت گفت: حوادثی که از صدر اسلام تا کنون رخ داده است درس های آموختنی است که باید از آن ها عبرت گرفت.

حق شناس اضافه کرد: کشور ایران طی گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی علی رغم وجود بحران ها و دشمنی های فراوان از جمله تحریم ها، شیوع ویروس کرونا، حوادث و بلایای طبیعی و … امروز راستا پیشرفت خود را به سرعت طی می نماید و شاهدیم که با وجود تمامی تحریم ها فراوریات کشور در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی سیمان صنایع فولادی و... افزایش یافته است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه همه پیش بینی می کردند در سال 97 و آغاز تحریم ها اقتصاد ایران درگیر تورم سه رقمی خواهد شد گفت: طبق اعلام آخرین گزارش از شرایط تورم کشور، هم تورم ماهانه، هم تورم نقطه به نقطه و هم تورم میانگین نه تنها سه رقمی نشده است بلکه کاهش یافته و روندی کاهشی نیز دارد.

وی با بیان اینکه قطعاً سال آینده حجم پروژه های افتتاحی بیشتر از سال جاری خواهد بود گفت: چهار هزار هکتار از طرح میگو در استان مورد بهره برداری قرار گرفته است و شش هزار هکتار نیز باقی مانده است که طی تفاهم نامه امضا شده با قرارگاه خاتم الانبیا، با اعتباری بالغ بر 1،600 میلیارد تومان و و احداث 250 مزرعه انشاا…در یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حق شناس با اشاره به اینکه عملیات اکتشاف گاز در استان آغاز شده است اضافه کرد: حداکثر طی سه الی چهار ماه آینده عملیات حفاری آغاز خواهد شد و در صورت اکتشاف آن تحول بسیار خوبی را در استان شاهد خواهیم بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1068

به "3 پروژه آموزشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 پروژه آموزشی و فناوری در دانشگاه علوم کشاورزی گرگان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید