نشست میراث فرهنگی و هنر و رسانه در مجموعه نیاوران برگزار خواهد شد

به گزارش مجله عطر یاس، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارشات منتشر گشته، نشست میراث فرهنگی و هنر و رسانه در مجموعه نیاوران برگزار خواهد شد.

نشست میراث فرهنگی و هنر و رسانه در مجموعه نیاوران برگزار خواهد شد

در ادامه سلسله نشستهای تخصصی معاونت میراث فرهنگی که دور تازه آن از این هفته شروع می گردد، نشست میراث فرهنگی، هنر و رسانه فردا یکشنبه 17 دی ساعت 10 صبح در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار خواهد شد.

در این نشست علی دارابی قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حسن بلخاری رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور، شهرام گیل آبادی استاد دانشگاه و کارگردان تئاتر و مهدی مجابی پیشکسوت میراث فرهنگی و عضو بازنشسته هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت ایران حضور دارند و سخنرانی می نمایند.

موضوع این نشست به نسبت میراث فرهنگی با دو مقوله هنر و رسانه می پردازد، مقولات بسیار مهمی که بازبینی ارتباط آنها از منظر نظریه های فلسفی، جامعه شناسی، هنر و حتی اقتصاد سیاسی حائز اهمیت است.

رسانه در دنیای ماقبل مدرن شاید صرفاً ابزاری برای ارتباطات تلقی میشد، در حالی که امروزه رسانه به یک بنیان نظری تبدیل شده است و تقلیل آن به صرف ابزار ارتباطات، نادیده گرفتن وجه هویتی تازه این مقوله تئوریک است.

به نظر می رسد هنر نیز در دوره هایی از تاریخ بشر، شاید در غرب از دوره رنسانس به بعد دارای چنین جایگاهی شده و خود به یک بنیان نظری تبدیل شده و از صرف ابزاری برای تبیین زیبایی شناسانه پیغام و نیات اصحاب قدرت خارج شده است.

البته این دوره بندی تاریخی می تواند دارای اختلاف دیدگاه هایی باشد، با این حال تعریف مقوله میراث فرهنگی در نسبت با دو مقوله مذکور به ویژه در در دنیای معاصر حائز اهمیت است.

حضور دانشجویان رشته های مرتبط در نشست میراث فرهنگی، هنر و رسانه آزاد است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1402 بروزرسانی: 16 دی 1402 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 2192

به "نشست میراث فرهنگی و هنر و رسانه در مجموعه نیاوران برگزار خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست میراث فرهنگی و هنر و رسانه در مجموعه نیاوران برگزار خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید