دوران پسا کرونا و احتمال افول صنعت گردشگری

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/فارس اتاق بازرگانی استان فارس با همکاری دانشگاه شیراز طی یک تحقیق علمی، فرایند کسب و کارهای حوزه گردشگری را در دوران پساکرونا آنالیز و پیش بینی کرد که شاهد افول این صنعت در دنیا خواهیم بود.

دوران پسا کرونا و احتمال افول صنعت گردشگری

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

مرکز آموزش و پژوهش های مالی و اجتماعی اتاق بازرگانی فارس با همکاری دانشگاه شیراز طی آنالیز فرایند کسب و کارهای خدمات گردشگری دوران پسا کرونا در دنیا و ضمن بهره گیری از تجارب کشورهای مختلف در رویارویی با بحران کرونا و آنالیز اقدامات صورت گرفته در ایران، پیشنهادات راهبردی برای حوزه گردشگری کشور ارائه داده است.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اتاق بازرگانی فارس، در این تحقیق ادعا شده 50 میلیون شغل مربوط به صنعت گردشگری در سرتاسر دنیا به دلیل شیوع کرونا در معرض خطر است که 30 میلیون شغل در آسیا، هفت میلیون در اروپا و پنج میلیون در آمریکا و بقیه مربوط به قاره های دیگر است.

بخشی از این تحقیق اشاره دارد که آمار بیکار شدن کارکنان بخش گردشگری در دنیا به رقم یک میلیون نفر در روز رسیده است.

در این تحقیق پیش بینی شده است که ورود گردشگران بین المللی 20 تا 30 درصد در سال 2020 کاهش یافته و 5 تا هفت سال فرایند رشد صنعت گردشگری در دنیا به دلیل شیوع کروناویروس، از دست خواهد رفت.

براساس گزارش منتشر شده مبتنی بر این تحقیق، صنعت گردشگری در دنیا به آمارهای مربوط به سال های 2012 تا 2014 بازخواهد گشت و این به معنی ضرر 250 تا 400 میلیارد دلار درآمدهای گردشگری بین المللی است.

در این تحقیق با تاکید براینکه بعد از جنگ دنیای دوم تا به امروز، دنیا شاهد وقوع چنین رخداد تاثیرگذاری نبوده که اقتصاد را تحت تاثیر منفی قرار دهد، چهل راه حل عملیاتی برای مواجهه با عوارض مالی شیوع کرونا بر صنعت گردشگری در دوران پساکرونا ارائه شده است.

گزارش یاد شده بر این نکته تاکید دارد که برای عبور از شرایط بسیار سخت دوران پساکرونا در حوزه گردشگری و نجات میلیون ها شغل، اقدامات دولت نه تنها کافی نیست بلکه کارآمد و گسترده نیز نخواهد بود و همه افراد و گروه های فعال در صنعت گردشگری و حتی مشاغل تاثیرگذار و تاثیرپذیر، باید به دنبال تعاملی مطلوب برای رسیدن به حرکتی جمعی و موثر باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 934

به "دوران پسا کرونا و احتمال افول صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوران پسا کرونا و احتمال افول صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید