انگلیس تحریم ها علیه ترکیه را تمدید می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه اهوال، وزارت خارجه انگلیس امروز شنبه در بیانیه ای بیان کرد که این کشور در صدد است تا پس از 31 دسامبر امسال میلادی یعنی با اتمام دوره انتقالی خروج لندن از اتحادیه اروپا، تحریم ها علیه ترکیه را تمدید کند.

انگلیس تحریم ها علیه ترکیه را تمدید می نماید

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه انگلیس در این خصوص آمده است که پس از اجرای کامل دوره انتقالی برگزیت در سرانجام امسال میلادی (31 دسامبر 2020)، لندن تحریم ها در ارتباط با فعالیت های اکتشافی غیرقانونی ترکیه در شرق دریای مدیترانه را تمدید خواهد نمود.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس اروپا چندی پیش با تصویب قطعنامه ای از اتحادیه اروپا خواستند تا ترکیه را تحریم کند.

این قطعنامه که الزام آور نیست با 631 رای مثبت و 59 رای ممتنع تصویب شد. قطعنامه مذکور با حمایت از اعتراض دولت قبرس از رهبران کشورهای عضو اتحادیه اروپا می خواهد تا در واکنش به اقدامات غیرقانونی ترکیه تحریم های شدیدی را علیه آن کشور وضع کند.

وزارت خارجه ترکیه ضمن ابراز مخالفت شدید با درخواست مجلس اروپا برای تحریم این کشور، گفت که این تصمیم بار دیگر منفصل بودن اروپا از واقعیت ها و تعصب آن درباره قبرس و یونان را نشان می دهد.

لازم به ذکر است، دلیل اصلی شدت دریافت تنش ها میان آنکارا و آتن نیز اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 بهمن 1399 بروزرسانی: 6 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1280

به "انگلیس تحریم ها علیه ترکیه را تمدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس تحریم ها علیه ترکیه را تمدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید