یونان: پیشرفت چشمگیری در روابط با ترکیه حاصل نشده است

به گزارش مجله عطر یاس، وزیر خارجه یونان به برجا ماندن اختلافات اساسی با ترکیه علی رغم دیدارهای اخیر دوجانبه اشاره نمود.

یونان: پیشرفت چشمگیری در روابط با ترکیه حاصل نشده است

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر امور خارجه یونان یکشنبه گفت، یونان در خصوص روابط با ترکیه دچار توهم نشده است و اختلاغفات اساسی بین طرفین کماکان پابرجاست.

به نوشته وبگاه گریک سیتی تایمز نیکوس دندیاس وزیر امور خارجه یونان در مصاحبه با یک روزنامه چاپ این کشور گفت، که ملاقات نخست وزیر یونان با رئیس جمهور ترکیه و تماس های وی با همتای ترکیه ای تا حدودی یخ روابط را آب نموده، اما پیشرفت چشمگیری در روابط حاصل نشده است.

وزیر خارجه یونان گفت: مواضع ما کاملاً باهم مخالف است. تفاوت ما این بوده و هست، ترکیه از احترام به قواعد اصولی حقوق بین الملل، قوانین دریایی، روابط خوب همسایگی و تهدید ننموده یونان به جنگ امتناع می ورزد.

وی ابراز امیدواری کرد که تابستان نسبتاً آرامی در اژه و بدون چالش های جدید در پیش باشد. دندیاس در خصوص مسئله قبرس نیز گفت که باید دائماً در حالت هشدار بود. وی گفت که یونان هر پیشنهادی که در چارچوب مشخص شده توسط تصمیمات شورای امنیت سازمان ملل قرار نگیرد را رد می نماید.

سران دو کشور اخیرا در حاشیه برگزاری اجلاس سران ناتو در بروکسل در بلژیک مدعی کوشش برای فرونشاندن تنش ها و اختلافات دیرینه شده بودند.

رئیس جمهور ترکیه به تازگی گفته که ترکیه حفاری جدید را در شرق مدیترانه و عمدتا در قبرس ادامه خواهد داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: ما حقوق خود را آنگونه که باید بدست می آوریم و آنها را درشرق مدیترانه، قبرس، به طور عمده در دریا، بدست خواهیم آورد، ما به اکتشاف نفتی ادامه خواهیم داد. الان داریم این کار را می کنیم؟ بله ما این کارها را انجام می دهیم. و بعضی از نشانه ها مبنی برا پیدا شدن گاز را داریم. اکنون، هدف ما این است که نفت استخراج کنیم.

به گفته تحلیلگران سیاسی، آنکارا پس از اطمینان از عدم تحریم در اجلاس اتحادیه اروپا، اکنون سیاست خود را در شرق مدیترانه دنبال می نماید و قصد ندارد در خصوص موضوع حفاری های اکتشافی عقب نشینی کند.

در ماه های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه بعضی کشورهای اروپایی می گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده اند. ترکیه اما اعلام نموده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1577

به "یونان: پیشرفت چشمگیری در روابط با ترکیه حاصل نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان: پیشرفت چشمگیری در روابط با ترکیه حاصل نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید