ماکرون از سیاست اردوغان انتقاد کرد

به گزارش مجله عطر یاس، امانوئل ماکرون اظهار کرد که همتای ترکیه ای خود، رجب طیب اردوغان، سیاست توسعه طلبانه ای را که آمیخته با ملی گرایی و اسلام گرایی است دنبال می نماید که سازگار با منافع اروپا نیست و عاملی برای بی ثبات سازی است.

ماکرون از سیاست اردوغان انتقاد کرد

به گزارش خبرنگاران، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در مصاحبه ای که روز پنج شنبه در مجله پاریس ماچ منتشر شد، بیان نمود که اروپا باید با همه چیز روبرو گردد و مسؤولیت هایش را برعهده بگیرد.

ماکرون که قرار است امروز (پنج شنبه) با آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در قلعه برگانسون، واقع در شهر بورم-له-میموزا در جنوب شرقی کشور، اقامتگاه تابستانی روسای جمهور فرانسه، ملاقاتی داشته باشد، گفت: من با افزایش تنش موافق نیستم، ولی در عین حال من به دیپلماسی بی قدرت اعتقاد ندارم. ما سیگنالی ارسال کردیم که نشان دهد همبستگی اروپا معنایی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه فعالیت های کشورهای مخالف ترکیه در دریای مدیترانه را دزدی دریایی توصیف کرد، جایی که اکتشاف یکجانبه هیدروکربن توسط آنکارا باعث ایجاد تنش های جدی به ویژه با یونان که ادعای این منطقه را دارد، شده است. بدون نام بردن از ماکرون، در شرایطی که روابط بین آنکارا و پاریس کاهش یافته است، اردوغان همچنین به فرانسه حمله کرد.

هفته گذشته فرانسه گفت که دو ناو و دو هواپیما را به عنوان نشانه حمایت از آتن به شرق مدیترانه اعزام نموده است و این موجب تحریک دولت آلمان شد، اگرچه کاخ الیزه تاکید نمود که هیچ تضاد اساسی وجود ندارد. با این حال، اردوغان گفت که او آماده گفت وگو است و تأکید کرد که از مخاطبان خود انتظار دارد تا گام هایی که می توانند تنش ها را کاهش دهند بردارند.

رئیس جمهوری فرانسه اظهار داشت: فرانسه یک قدرت در مدیترانه است و تأیید می نماید که یک رابطه بی بدیل با ترکیه ندارد.

وی با اشاره به اینکه او یکی از تنها رهبران اروپایی است که با اردوغان در سال های اخیر، در ژانویه سال 2018 در پاریس ملاقات نموده است، بیان نمود: افراد زیادی از این اقدام من انتقاد کردند.

ماکرون همچنین اظهار کرد: او مطمئناً یکی از رهبرانی است که بیشترین وقت را در گفت وگو با او سپری کردم. من خودم در سپتامبر 2018 در استانبول دوبار به دیدن او رفتم و ابتکار اجلاس مشترک فرانسه، آلمان و انگلیس با ترکیه را در لندن در دسامبر 2019 دادم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1058

به "ماکرون از سیاست اردوغان انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماکرون از سیاست اردوغان انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید