اشتغال خرد باعث تحول جدی دراستان می گردد

به گزارش مجله عطر یاس، استاندار کرمان گفت:مشاغل خردوخانگی تحول اساسی وجدی در استان ایجاد می کنندولذا طرح های پرداخت تسهیلات باید با کار کارشناسی به بانک ها معرفی گردد تا منتج به اشتغال واقعی گردد.

اشتغال خرد باعث تحول جدی دراستان می گردد

به گزارش خبرنگاران کرمان؛علی زینی وند، در کارگروه مالی، اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل خرد و خانگی از محل گردش حساب شرکت های عظیم استان گفت: هدف ما12 هزار شغل خانگی و خرد است و در وهله اول باید به افراد با دانش و توانمند داده گردد که منجر به نتیجه گردد.

وی بر توجه شورای اشتغال،شورای اقتصاد مقاومتی و رسانه ها به کلید واژه های مشاغل خرد و خانگی، توسعه متوازن و مسئولیت های اجتماعی معادن عظیم تاکید نمود و اضافه کرد:از گل گهر، مس و گهرزمین خواسته ایم تا هلدینگ های غیر تخصصی از جمله گردشگری تاسیس نمایند و مطمئنا از این طریق شاهد تحولی در استان خواهیم بود.

استاندار کرمان گفت:یک نقطه آسیب شرکت های عظیم صنعتی و معدنی این بوده که خیلی ازظرفیت های نهفته استان را غیرفعال گذاشتند،آنها باید به وظیفه خود عمل و این ظرفیت ها را از جمله گردشگری و خدمات را فعال نمایند.

جعفر رودری، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان هم در این جلسه تعهد اشتغال دستگاه های اجرایی در امسال را 41 هزار و 557 مورد خاطرنشان کرد و اضافه کرد:با 12 هزار تعهد شغل هم از محل گردش حساب شرکت های عظیم با بانک رسالت دیده شده که در مجموع 53 هزار و 557 مورد شغل را برای سال 1400 پیش بینی می نماید.

وی اسم کرد:سال گذشته42هزار و 646 مورد اشتغال تعهد دستگاه های اجرایی استان کرمان بود که به صورت کامل محقق شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان تعهد اشتغال امسال دستگاه های اجرایی به تفکیک بخش های اقصادی را شامل 33 درصد خدمات، 15درصد کشاورزی و 52 درصد صنعت و معدن خاطرنشان کرد.

در این کارگروه سرپرست معاونت هماهنگی امور مالی استاندار هم از طرح پرداخت تسهیلات به 12 هزار متقاضی شغل تازه خرد و خانگی به پیشنهاد مجمع نمایندگان از محل گردش حساب شرکت های عظیم استان در بانک رسالت اطلاع داد و گفت: این وام حداکثر 100 میلیون تومانی به متقاضیان پرداخت می گردد .

وی بیان داشت: مشاغل خانگی زیر سایه اعتبارات خرد مغفول مانده بودند و کمتر به آنها توجه شده بود، مشاغل خانگی بدون تکمیل زنجیره پایداری نخواهند داشت و لذا دستگاه های متولی باید پای کار باشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1614

به "اشتغال خرد باعث تحول جدی دراستان می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال خرد باعث تحول جدی دراستان می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید