خبرنگاران یک اقامتگاه بوم گردی در میامی به بهره برداری رسید

به گزارش مجله عطر یاس، شاهرود - خبرنگاران - مسئول نمایندگی اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی شهرستان میامی گفت: اقامتگاه بوم گردی عمه خورشید همزمان با هفته دولت در روستای جودانه میامی به بهره برداری رسید.

خبرنگاران یک اقامتگاه بوم گردی در میامی به بهره برداری رسید

سید محمد صادق رضویان شامگاه جمعه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: با راه اندازی اقامتگاه بوم گردی عمه خورشید در روستای جودانه میامی تعداد اقامتگاه های بوم گردی شهرستان میامی به هشت واحد رسید.

وی راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی را در رشد توریستی یک منطقه موثر دانست و گفت: حفظ بافت تاریخی روستاها و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی در این مناطق با ارزش نقطه عطفی در صنعت رو به رشد توریستی میامی است.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی میامی شرح داد : اقامتگاه های بوم گردی با هدف ایجاد اشتغال، توزیع عادلانه درآمد، پویایی اقتصاد در مناطق کمتر توسعه یافته، توانمندسازی جوامع روستایی، حفظ اصالت و معماری بومی و معرفی آیین و سنت های روستایی ایجاد می شوند.

رضویان ادامه داد: با راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی برای حداقل سه نفر شغل ایجاد می شود و ایجاد اقامتگاه های بوم گردی علاوه بر ایجاد اشتغال، زمینه ساز مهاجرت معکوس به مناطق روستایی است.

وی اضافه نمود: مجموعه های اقامتی و پذیرایی در نقاط روستایی و شهری با هدف جذب توریست ایجاد می شوند.

شهرستان میامی دارای چهار منطقه نمونه و هفت روستای هدف توریستی است .

52 اثر تاریخی این شهرشتان در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

علاوه بر کاروانسراهای متعدد، آثار تاریخی و طبیعی معتبر دیگر نیز در میامی وجود دارد که، مسجد جامع و آرامگاه ابن یمین فریومدی شاعر معروف و قطعه سرای فارسی ، آرامگاه شیخ حسن جوری رهبر قیام سربداران ،دشت شقایق ها و آفتابگردان های کالپوش و کویر دوشاخ عباس آباد از عمده ترین آنهاست.

شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در راستا تهران به مشهد می باشد.

این شهرستان از شمال به استان های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود محدود شده و حدود 40 هزار تن جمعیت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1069

به "خبرنگاران یک اقامتگاه بوم گردی در میامی به بهره برداری رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک اقامتگاه بوم گردی در میامی به بهره برداری رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید