اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت

به گزارش مجله عطر یاس، نتایج دو نظر سنجی جدید نشان می دهد که میزان رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی (حزب دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) در دولت ائتلافی آلمان به شدت کاهش پیدا نموده است.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ، اعتماد به شایستگی عمل دولت آلمان همچنان در دوران بحران کرونا در حال کاهش است. به این ترتیب بحران کرونا بیشتر و بیشتر به یک آزمون استرس زا برای سیستم سیاسی آلمان تیدیل می گردد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان در دو نظر سنجی جدید شدیدا دچار کاهش محبوبیت شده و اعتبار خود در بین شهروندان را از دست داده است.

در یک نظر سنجی جدید انستیتو آلنز باخ که به سفارش روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ صورت گرفته است میزان رضایتمندی از احزاب دولتی متحد مسیحی در آلمان از 37 درصد در اوایل فوریه به 28.5 درصد کاهش پیدا نموده است.

در این نظر سنجی سبزها 21 درصد، حزب سوسیال دموکرات 18 درصد و حزب لیبرال دموکرات و چپ ها هم هر کدام 8.5 درصد آراء شهروندان و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 10 درصد آراء شهروندان را به دست آورد.

حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات ایالتی چندی پیش در آلمان هم شکست سختی را متحمل شد. نظر سنجی ها نشان می دهد که اعتماد به احزب متحد مسیحی برای غلبه بر بحران کرونا به شدت به سردی گراییده است. مدت طولانی اعتماد به رویکرد دولت در بحران کرونا در بین شهروندان بالا بود، اما از ژانویه امسال میلادی میزان رضایتمندی از عملکرد دولت کاهش چشمگیری پیدا نموده و به انتقادهای روزافرون تبدیل شد.

نظر سنجی دیگری هم که به سفارش آر تی ال و ان تی وی آلمان صورت گرفته است هم از کاهش چشمگیر رضایتمندی از اتحادیه احزاب متحد مسیحی خبر می دهد.

اتحادیه احزاب متحد مسیحی در این نظر سنجی که از طرف موسسه فورسا صورت گرفته است با 3 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته تنها توانست 26 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. سبزها در این نظر سنجی 22 درصد آراء ، حزب سوسیال دموکرات 36 درصد و حزب لیبرال دموکرات هم 10 درصد و چپ ها و حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم هر کدام 10 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1428

به "اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان همچنان در سراشیبی کاهش محبوبیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید