سفر از پیش اعلام نشده هیات عالی رتبه ترکیه به لیبی

به گزارش مجله عطر یاس، هیئتی عالی رتبه از ترکیه شامل خلوصی آکار، وزیر دفاع و مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه این کشور روز آدینه در یک سفر از پیش اعلام نشده، وارد لیبی شدند.

سفر از پیش اعلام نشده هیات عالی رتبه ترکیه به لیبی

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که سفر هیئت عالی رتبه مذکور با دستور رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و قبل از اجلاس سران ناتو در 14 ژوئن صورت گرفت.

این آژانس اظهار داشت، هیئت ترکیه شامل وزرای امور خارجه، دفاع و کشور، رئیس سازمان اطلاعات، رئیس اداره ارتباطات در دفتر ریاست جمهوری و سخنگوی نهاد ریاست جمهوری این کشور است.

آناتولی همچنین گزارش داد که آکار قبل از سفر به لیبی، با همتایان انگلیسی و ایتالیایی خود در جزیره سیسیل ایتالیا ملاقات کرد.

این آژانس عنوان داشت که آکار علاوه بر مسائل منطقه ای در خصوص روابط سه کشور در زمینه های دفاعی و امنیتی نیز تبادل نظر کرد.

در پی حمله ارتش ملی لیبی به رهبری خلیفه حفتر در آوریل 2019 به طرابلس پایتخت این کشور، ترکیه گروهی از نیروهای مسلح و مبارزان خود را برای جنگ در کنار مقامات طرابلس مستقر کرد. پشتیبانی ارتش ترکیه در آن موقع به تعادل قدرت به نفع دولت توافق ملی در طرابلس یاری کرد.

آنکارا همچنین توافقنامه ای را برای معین مرزهای دریایی بین دو کشور در دریای مدیترانه با دولت توافق ملی امضا کرد که اعتراض یونان و قبرس را در پی داشت. ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 تیر 1400 بروزرسانی: 14 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1571

به "سفر از پیش اعلام نشده هیات عالی رتبه ترکیه به لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر از پیش اعلام نشده هیات عالی رتبه ترکیه به لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید