پیشرفت در مذاکرات وین کار آسانی نبود

به گزارش مجله عطر یاس، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که در مذاکرات وین حضور دارد گفت: پیشرفت در مذاکرات کنونی در وین اتریش میان ایران و گروه 4+1 به آسانی بدست نیامده است.

پیشرفت در مذاکرات وین کار آسانی نبود

به گزارش خبرنگاران، انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در پیغامی توییتری به گفت وگوهای فشرده در نشست وین میان ایران و گروه 4+1 اشاره نمود.

وی در این پیغام توییتری اضافه کرد: پیشرفت در کار حاصل شده که به آسانی بدست نیامده است. اکنون به کار ساده تر با جزئیات بیشتر احتیاجمندیم. موضوع کلیدی این است که همه به هدف یکسانی پایبند هستند: بازگشت آمریکا به برجام و اجرای کامل آن.

سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه در اظهاراتی بعد از نشست امروز (شنبه) کمیسیون مشترک برجام گفت: امروز بعد از سه روز که از کار کمیسیون مشترک گذشت یک بار دیگر نشست کمیسیون مشترک را برای آنالیز فرایند پیشرفت بحث هایی که تا الان انجام شده هم در حوزه برطرف تحریم ها و هم هسته ای تشکیل دادیم و گزارش کار کارگروه ها را مرور کردیم و بحث های خوبی در داخل نشست صورت گرفت.

وی اضافه کرد: به نظر می رسد یک تفاهم جدیدی در حال شکل دریافت است و اشتراک در هدف نهایی الان بین همه وجود دارد. راستای که باید طی گردد، الان یک مقدار شناخته شده است. البته این راستا آسان نیست و اختلاف نظرها این گونه نیست که خاتمه یافته باشد و اختلاف نظرهای بعضا جدی وجود دارد که باید در طی مذاکرات بعدی کاهش یابد.

عراقچی بیان نمود: اصلا علاقه مند به مذاکرات فرسایشی و طولانی مدت نیستیم. در حدی که احتیاج است بحث ها روشن شده و گفته گردد، طبیعتا مذاکرات ادامه خواهد یافت.

معاون وزیر خارجه همچنین اظهار داشت: مذاکرات به مرحله ای رسیده که طرف ها می توانند روی یک متن مشترک آغاز به کار نمایند. نگارش متن حداقل در حوزه هایی که اشتراک نظر وجود دارد می تواند آغاز گردد و به همین منظور هیأت ایرانی متون مدنظر خود را در حوزه هسته ای و برطرف تحریم ها آماده نموده و این را به همه طرف ها ارائه نموده است و این متون می تواند مبنای مذاکرات و رسیدن به توافق نهایی باشد.

منبع: فارس

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 25 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 25 اردیبهشت 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1493

به "پیشرفت در مذاکرات وین کار آسانی نبود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت در مذاکرات وین کار آسانی نبود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید