شرح نماینده روسیه درباره نتایج نشست برجامی امروز

به گزارش مجله عطر یاس، ایرنا نوشت: رئیس هیات روسیه در مذاکرات برجام در سرانجام نشست امروز (سه شنبه) کمیسیون مشترک در پایتخت اتریش گفت: مشارکت کنندگان ابراز آمادگی کردند که تمام کوشش خود را برای حل مسائل باقی مانده و تکمیل سریع تر مذاکرات انجام دهند.

شرح نماینده روسیه درباره نتایج نشست برجامی امروز

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین المللی مستقر در وین در توئیتی ابراز امیدواری کرد که دور پنجم مذاکرات وین، آخرین دور گفت وگوها برای احیای برجام باشد.

دور پنجم مذاکرات درباره احیای برجام امروز با حضور نمایندگان گروه 1+4 و ایران در وین آغاز شد. برداشت قریب به اتفاق قدرت های جهانی از ماحصل مذاکرات انجام شده حاکیست که پیشرفت قابل توجهی به دست آمده و دورنمای فعال شدن برجام و برطرف تحریم های آمریکا نمایان شده است.

نمایندگان کشورهای عضو برجام طی یک ماه گذشته در وین گردهم آمدند تا در مورد احیای این توافق و لغو تحریم های آمریکا علیه ایران رایزنی نمایند. آن ها تا به امروز چندین نشست در قالب کمیسیون مشترک برجام در وین تشکیل داده و در زمینه احیای توافق هسته ای پیشرفت هایی را به دست آورده اند.

هیات ها در جلسه هفته گذشته با اشاره به متن های تهیه شده که در نتیجه نشست های متعدد دوجانبه و چندجانبه در سطوح مختلف حاصل شده اند، از شرایط کلی مذاکرات و راستا طی شده اظهار رضایت کردند و بر ضرورت حفظ آهنگ کنونی در ادامه گفتگوها تاکید کردند.

عراقچی امروز در گفت وگویی بیان داشت: در ادوار گذشته (چهار دوره گذشته) پیشرفت های نسبتا خوبی داشتیم و راستا مشخصی را طی کردیم و می دانیم راستا روشنی را باید طی کنیم.

وی با بیان اینکه مسائل جدی و مهمی کماکان به جامانده که باید حل و فصل گردد افزو.د: امروز دوباره مذاکرات را آغاز می کنیم و امیدوار هستیم در طول مذاکرات چند روزه ان شاءالله بتوانیم به راهکار های نهایی دست یابیم.

انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا هم که ریاست نشست کمیسیون مشترک برجام را برعهده دارد معتقد است که مشارکت نمایندگان برجام به درک مشترکی درباره ضروریات بازگشت آمریکا به این توافق، برطرف تحریم ها و از سرگیری تعهدات هسته ای از سوی ایران رسیده اند. او به خبرنگاران گفته است: معتقدم در راستا درستی حرکت می کنیم و زمان زیادی تا رسیدن به توافق نهایی (برای احیای برجام) باقی نمانده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 27 خرداد 1400 بروزرسانی: 27 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1541

به "شرح نماینده روسیه درباره نتایج نشست برجامی امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح نماینده روسیه درباره نتایج نشست برجامی امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید