ورود گدازه های آتشفشان لا پالما به اقیانوس اطلس

به گزارش مجله عطر یاس، گدازه های ناشی از فوران آتشفشان در جزیره لا پالما در اسپانیا اکنون به اقیانوس اطلس رسیده و نگرانی از انتشار گاز های سمی و انفجار را افزایش داده است.

ورود گدازه های آتشفشان لا پالما به اقیانوس اطلس

به گزارش خبرنگاران، با ورود مواد مذاب و داغ به اقیانوس اطلس و تماس آن با جریان آب، ابر هایی از بخار سفید در فضای اطراف منطقه Playa Nueva پراکنده شده است. این شرایط می تواند واکنش های شیمیایی را به همراه داشته باشد که پوست و چشم را تحریک نموده و تنفس را تحت تاثیر قرار می دهد.

آتشفشان کومبره ویه خا (Cumbre Vieja) نوزدهم ماه سپتامبر فعال شد که به تخریب صد ها خانه منجر شده است. حدود 6000 نفر از ساکنان مجبور به تخلیه منطقه شده اند، زیرا گدازه ها به منطقه ها مسکونی راه پیدا نموده است.

موسسه آتشفشانی جزایر قناری در پیغام منتشر شده در توئیتر اعلام نموده است: مواد مذاب اواخر روز گذشته (سه شنبه) به اقیانوس اطلس رسیده است.

بعلاوه این نگرانی وجود دارد که بخش هایی از خط ساحلی نشست نموده و باعث انفجار گردد.

مقامات اعلام کردند گدازه سرازیر شده به سمت آب های آزاد می تواند باعث انفجار و ایجاد ابرهای سمی گردد. خدمات اورژانس جزایر قناری از افراد خارج از منزل خواست که بلافاصله در مکانی امن پناه بگیرند. تا به امروز هیچ جراحتی گزارش نشده است.

پنج هزار و 500 نفر از ساکنان این جزیره واقع در مجمع الجزایر قناری به مکان های امن منتقل شده اند. این در حالی است که بسیاری از این افراد خانه و تمام وسایل زندگی خود را از دست داده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1701

به "ورود گدازه های آتشفشان لا پالما به اقیانوس اطلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود گدازه های آتشفشان لا پالما به اقیانوس اطلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید