هواشناسی، باران و برف کشور را فرا می گیرد

به گزارش مجله عطر یاس، سازمان هواشناسی با اعلام این که بارش باران و برف کشور را فرا می گیرد از کاهش 4 تا 8 درجه دما از امروز تا سه شنبه در بعضی استان ها اطلاع داد.

هواشناسی، باران و برف کشور را فرا می گیرد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، بر اساس آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز با تقویت سامانه بارشی در نیمه غربی و جنوب کشور بارش باران، رعدوبرق و وزش باد و برای بخش هایی از شال شرق و شرق کشور نیز بارش پراکنده پیش بینی شده است.

فردا در بیشتر مناطق کشور بارش روی می دهد و بر شدت بارش های رگباری همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید افزوده می گردد و به تدریج از بعدازظهر از ابرناکی در شمال غرب کاسته می گردد.

روز دوشنبه فعالیت این سامانه در مرکز، سواحل دریای خزر و نیمه شرقی کشور پیش بینی می گردد. روز سه شنبه تا اوایل چهارشنبه در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بخش هایی از شرق کشور بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

طی این مدت بارش در مناطق کوهستانی و سردسیر به شکل برف بوده و امروز و فردا ریزش تگرگ در مناطقی از جنوب، دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات زاگرس مرکزی و روز دوشنبه در مرکز و شمال شرق کشور دور از انتظار نیست.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی دمای هوا امروز در نیمه غربی سواحل دریای خزر و شمال غرب کشور، فردا در نیمه غربی و نوار شمالی، دوشنبه و سه شنبه نیز در نیمه شرقی کشور بین 4 تا 8 درجه کاهش می یابد. طی رز های یکشنبه و دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز، شرق دریای عمان و دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 782

به "هواشناسی، باران و برف کشور را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی، باران و برف کشور را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید