10 مورد از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند!

به گزارش مجله عطر یاس، پدیده های طبیعی نیوزلند

کشور نیوزلند که گاهی زلاندنو هم نامیده می گردد بهشتی برای طبیعت گردان و دوستداران به طبیعت به شمار می آید. این کشور که نزدیکی استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته به مدت 80 میلیون سال از خشکی های دیگر دور بوده و همین موضوع باعث شده تا طبیعت، حیات وحش و حیات در این قسمت از کره زمین کاملا متفاوت از دیگر منطقه ها زمین باشد! طبیعت منحصربفرد، پوشش گیاهی خاص و متفاوت و حیات وحش و گونه های جانوری کمیاب و نادر نیوزلند را به سرزمینی خارق العاده تبدیل نموده است. هرچند در هر گوشه از این کشور با زیبایی ها و جذابیت های فراوانی روبرو خواهید شد، اما در این مطلب قصد داریم بعضی از زیباترین و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند را به شما معرفی کنیم که خیلی ها را به این کشور دوردست در اقیانوس می کشاند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

10 مورد از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند!

1- گذرگاه تونگاریرو | TONGARIRO CROSSING

یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند منطقه ای به نام گذرگاه تونگاریرو است. در فیلم مشهور و پرطرفدار ارباب حلقه ها این منطقه به عنوان سرزمین افسانه ای موردور معرفی گردید و همین موضوع باعث معروفیت دنیای آن شد. این منطقه کوهستانی یکی از زیباترین و به یاد ماندنی تجربیات کوهنوردی در نیوزلند را برای شما فراهم می نماید. تونگاریرو قدیمی ترین پارک ملی کشور است و منظره فوق العاده بی نظیر و نفس گیری دارد. در طول جهت کوهنوردی تان با پدیده های شگفت انگیزی روبرو خواهید شد: منظرههای طبیعی، چشمه های آبگرم، جریان گدازه های قدیمی، دهانه های آتشفشانی قدیم که اکنون پر از آب شده اند و منظره ها بدیع و بکر طبیعی. پیاده روی و کوهنوردی در این منطقه واقعا احساس ورود به سرزمینی فانتزی و سورئال یا جایی غیرزمینی مثل مریخ را به آدم می دهد.

2- منطقه دریایی حفاظت شده جزایر پور نایت | POOR KNIGHTS ISLANDS MARINE RESERVE

این منطقه که مدت ها پیش متروکه شده است یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است و امروزه رفت و آمد بسیار کمی به آن انجام می گردد. این موضوع تنها به خاطر تنوع و فراوانی پوشش گیاهی و جانوری خاص منطقه نیست، بلکه بیشتر به خاطر نفرین مائوری است! گفته می گردد زمانی که آخرین قبیله مائوری این جزایر را ترک کردند آن را نفرین کردند تا دیگر کسی نتواند در آن جا ساکن گردد. با این حال، این افسانه مانع از ورود ماجراجویان و طبیعت گردان کنجکاو نمی گردد و مسافران زیادی برای دیدنی شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند بار سفر می بندند و به این منطقه سفر می نمایند. این منطقه یکی از برترین و ایده آل ترین منطقه ها برای غواصی است و صخره های آتفشفانی و منظره ها طبیعی و دریایی بی نظیرش فضایی خارق العاده به وجود آورده است.

3- منطقه جادویی وایوتاپو | Wai-o-Tapu

شهر روتورا به خاطر آتشفشان ها و پدیده های طبیعی و جغرافیایی منحصربفردش معروفیت دارد و منطقه وایوتاپو مشهورترین منطقه در این شهر است. وایوتاپو که یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است در فاصله 27 کیلومتری جنوب شهر قرار گرفته است و دریاچه های رنگارنگ و غیرواقعی آن باعث جذب گردشگران زیادی به این منطقه شده است. یکی از این دریاچه ها حمام شیطان است که با رنگ سبز فسفری فضایی جادویی به وجود می آورد. دریاچه ای دو رنگ با رنگ های نارنجی و سبز و پدیده های طبیعی دیگر این منطقه را به یکی از بی نظیرترین جاذبه های طبیعی نیوزلند تبدیل نموده است.

4- پارک ملی مانت کوک | MOUNT COOK NATIONAL PARK

پارک ملی مانت کوک با صخره ها و کوه های پوشیده از برف و یخ، دریاچه های فیروزه ای و دشت های زیبا و سرسبز یکی از منظرههای پیش از تاریخی و یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند است. این منطقه که در سال 1953 به صورت پارک ملی درآمده بیش از 70696 هکتار را در برمی گیرد. یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های این منطقه آسمان پرستاره آن است: این منطقه عاری از هرگونه آلودگی نوری است و به همین علت در طول شب می توانید آسمانی مملو از ستاره های کوچک و بزرگ و درخشان را ببینید و از این جهت، بهشتی برای علاقه مندان به نجوم به شمار میرود.

5- کوه آتشفشانی واکاری/ جزیره سفید | WHAKAARI / WHITE ISLAND

تنها در فاصله 50 کیلومتری از شهر واکاتان و در ساحل شرقی جزیره شمالی نیوزلند یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند قرار گرفته است. جزیره سفید منطقه ای آتشفشانی است و با گدازه های قدیمی، بخارات آتشفشانی که از گوشه و کنار بیرون زده اند و منظرههای رنگارنگ بیشتر به منظره ای از یک سیاره دیگر می ماند تا زمین خودمان! دهانه های آتشفشانی گوگردی رنگارنگ و دریاچه های رنگارنگ حاوی مواد سمی همگی آن را به سرزمینی سورئال تبدیل نموده است. در واقع، جزیره سفید تنها آتشفشان زیردریایی به جا مانده در نیوزلند است و از سال 2002 در شرایط ناآرام و در حال فورانی به سر می برد.

6- کایکورا | KAIKOURA

تنها با چند ساعت رانندگی از شهر کرایست چرچ به شهر کایکورا می رسید که بعضی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند را در خود جای داده است. این شهر یکی از محبوب ترین منطقه ها برای طبیعت گردان و اکوتوریسم است و یکی از برترین منطقه ها دنیا برای دیدنی نهنگ، دلفین و فک دریایی به شمار میرود. کایکورا تحت تاثیر فرهنگ مائوری قرار گرفته است و در حقیقت نام کایکورا در زبان مائوری به معنای خرچنگ بخور است که قوت غالب مردم این منطقه محسوب می گردد.

7- پارک ملی فیوردلند | FIORDLAND NATIONAL PARK

طبیعت دوستان و کسانی که می خواهند دلفین های پوزه-بطری، فک های خزپوش، پنگوئن ها و طوطی های نیوزلندی را دیدن نمایند برای آن ها هیچ جایی بهتر از پارک ملی فیوردلند وجود ندارد. فیورد یا آبدره دره هایی منحنی و پیاپیچ هستند که در حقیقت پیشروی دریا در خشکی به حساب می آیند و پارک فیوردلند 14 تا از این فیوردها دارد. در بعضی از این فیوردها می توان کایاک سواری کرد و در جهت از زیبایی ها و شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند لذت برد. پارک ملی فیوردلند در حقیقت بزرگ ترین پارک در بین 14 پارک ملی نیوزلند است و یکی از معروف ترین منطقه ها محافظت شده طبیعی در این کشور به شمار می رود.

8- یخچال های طبیعی فاکس و فرانتس جوزف | FOX AND FRANZ JOSEF GLACIERS

یخچال های فاکس و فرانتس جوزف دو یخچال طبیعی منحصربفرد در نیوزلند هستند و به علت تغییر شکل سریع یخ ها و سطوح تنها به وسیله هلیکوپتر قابل دسترسی هستند. این دو از بی نظیرترین پدیده های طبیعی نیوزلند هستند و هنگامی که سوار بر هلیکوپتر به این یخچال ها نزدیک می شوید منظره ها بدیع و منظرههای باورنکردنی و خارق العاده ای را مشاهده خواهید کرد. در حقیقت، بیشتر تورهایی که به مقصد این یخچال ها برگزار می گردد بازدیدنمایندگان را یک دور بر فراز یخچال ها می گردانند تا از بالا شاهد منحصربفردترین منظره ها برفی و یخی دنیا باشند. پس از آن، یک تور 3 ساعته مسافران را به سرزمینی یخ زده و جادویی می برد که بیشتر شبیه به صحنه ای از فیلمی تخیلی است تا واقعیت. البته این تور به علت خاص بودنش هزینه نسبتا بالایی هم دارد، اما تجربه بی نظیر و تکرارنشدنی که در این تور خواهید داشت مطمئنا ارزشش را دارد.

9- غارهای وایتومو | WAITOMO CAVES

نوبتی هم باشد نوبت معرفی کردن غارهای جادویی وایتومو است که بی شک یکی از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند به شمار می آیند. غارهای وایتامو گلوورم در شمال جزیره قرار دارند و با کمی رانندگی از شهرهای بزرگی مثل اوکلند و همیلتون می توان به این غارها دسترسی پیدا کرد. کرم های شب تابی که در این غارها زندگی می نمایند آن را به سرزمینی جادویی و رویایی تبدیل نموده اند. تصور کنید صدها و هزاران کرم شب تابی که در این غار زندگی می نمایند با نورهای رنگارنگی که فراوری می نمایند چه فضای زیبا و شگفت انگیزی را به وجود می آورند. بازدید از غارهای وایتومو یکی از منحصربفردترین تجربه هایی است که هر فردی می تواند در زندگی اش داشته باشد.

10- پیاده روی در جاده میلفورد | MILFORD TRACK

جاده میلفورد یکی از مشهورترین جاده های نیوزلند است و مکانی ایده آل و بی نظیر برای پیاده روی و طبیعت گردی به شمار میرود. این جاده حدود 53 کیلومتر است و بیشتر طبیعت دوستان این پیمایش را در مدت چند روز انجام می دهند تا در طول جهت از بی نظیرترین پدیده های طبیعی نیوزلند و منظره ها بکر و بدیع و باورنکردنی آن لذت ببرند. هنگامی که در این جهت قدم می زنید ناگهان ممکن است با آبشاری باشکوه یا دره ای زیبا و باابهت روبرو شوید یا وارد جنگلی انبوه و سرسبز شوید که شبیه به سرزمینی غیرواقعی و فانتزی است.

منبع: theculturetrip.com

منبع: الی گشت
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1886

به "10 مورد از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مورد از شگفت انگیزترین پدیده های طبیعی نیوزلند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید