رگبار باران و رعد و برق در 14 استان کشور

به گزارش مجله عطر یاس، مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن بیان اینکه امروز (16 اردیبهشت) در 14 استان کشور رگبار باران و رعدوبرق رخ خواهد داد، از تداوم این شرایط جوی تا فردا خبر داد.

رگبار باران و رعد و برق در 14 استان کشور

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان اظهارکرد: امروز (16 اردیبهشت ماه) در استان های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان، اردبیل و دامنه های جنوبی البرز در زنجان، قزوین، البرز و تهران به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود و در مناطق کوهستانی و مستعد وقوع صاعقه و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: فردا (17 اردیبهشت) علاوه بر مناطق ذکر شده در مناطقی از شرق فارس، یزد و کرمانشاه نیز بارش پیش بینی می شود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز (16 اردیبهشت) در سواحل خزر ابرناکی، وزش باد شمالی و بارش باران رخ می دهد، گفت: امروز دریای خزر نیز مواج خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه شنبه (18 اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کشور، دامنه ها و ارتفاعات البرز، سمنان، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان خواهد بود، گفت: این بارش ها در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی و سمنان شدت خواهد گرفت و یکشنبه (19 اردیبهشت) در نوار شرقی و شمالی کشور، مناطقی از اصفهان، کرمان و یزد به ویژه در ساعات بعدازظهر رگبار باران پیش بینی می شود.

به گفته وی، دوشنبه (20 اردیبهشت) بارش در نوار شمالی کشور، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از استان های اصفهان، قم، مرکزی، کرمان و یزد ادامه خواهد داشت.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره شرایط جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (17 اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 16 و حداکثر دمای 27 درجه سانتیگراد و روز شنبه (18 اردیبهشت) قسمتی ابری، در بعضی ساعات افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل دمای 15 و حداکثر دمای 26 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1568

به "رگبار باران و رعد و برق در 14 استان کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رگبار باران و رعد و برق در 14 استان کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید