مصوبات شورای عالی ورزش کشور اعلام شد

به گزارش مجله عطر یاس، تهران (پانا) - مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان مصوبات شورای عالی ورزش کشور را تشریح کرد.

مصوبات شورای عالی ورزش کشور اعلام شد

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش جوانان؛ علی رغبتی گفت: در پی تصویب و ابلاغ قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان در پاییز سال 1399 و بر اساس ماده 5 قانون مذکور، جلسه شورای عالی تربیت بدنی و ورزش کشور به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهور و ریاست شورا و با حضور اعضای شورا، نمایندگان ایشان در روز شنبه مورخ دهم خردادماه برگزار گردید.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه ای ادامه داد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش چگونگی آماده سازی تیم های ملی زنان و مردان ایران برای شرکت در بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو و استماع نقطه نظرات اعضا جلسه در مورد سایر موارد و دستور جلسه بحث وگفتگو شد.

علی رغبتی با بیان اینکه ، دستورالعمل نحوه تشکیل و اداره جلسات شورا برحسب تبصره 4 ماده 5 قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان به تصویب رسید؛ ادامه داد: به این ترتیب مقرر شد طرح های تزویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته گردد بنحوی که سهم این فعالیتها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

وی گفت: مقرر شد طرح های ترویجی و اموزشی با رویکرد توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی به صورت مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و سازمان صداوسیما به اجرا گذاشته گردد به نحوی که سهم این فعالیت ها در برنامه های ورزشی صدا و سیما تا 50 درصد افزایش پیدا کند.

رغبتی در مورد یکی دیگر از مصوبات گفت: در جهت بهبود شاخص های سخت افزاری ورزش و فعالیت بدنی آحاد جامعه در سطح شهرها طرح های مشترک بین وزارت ورزش و وزارت کشور (سازمان همیاری شهرداریها) به اجرا گذارده گردد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر ورزش قهرمانی و حرفه ای با بیان اینکه یکی دیگر از مصوبات این بود که برنامه توسعه فعالیت بدنی و ورزش همگانی نیروی کار کشور توسط وزارت کار، تعاون و امور اجتماعی طراحی و اجرا گردد توضیح داد: وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش موظف هستند بصورت مشترک و در هفت رشته در سطح متوسطه اول(نوجوانان) برگزار گردد و بتدریج به تعداد رشته ها حاضر در المپیک جوانان افزایش پیدا کند.

رغبتی گفت: در آخرین مصوبه هم مقرر شد وزارت ورزش و جوانان کلیه برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری خود را بنحوی طراحی و اجرا نماید که بتدریج عدالت جنسیتی در ورزش محقق گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1560

به "مصوبات شورای عالی ورزش کشور اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصوبات شورای عالی ورزش کشور اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید