دلیل ایجاد آشفتگی در فرودگاه کابل، خود آمریکایی ها بودند

به گزارش مجله عطر یاس، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی واکنش ها به بحران افغانستان را شوکه کننده اسم کرد و علت هرج و مرج فرودگاه کابل را خود آمریکایی ها دانست.

دلیل ایجاد آشفتگی در فرودگاه کابل، خود آمریکایی ها بودند

به گزارش خبرنگاران، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در اظهاراتی اظهار داشت که واکنش جامعه بین المللی به بحران افغانستان شوکه نماینده است.

وی اضافه کرد: آمریکا و کشور های اتحادیه اروپا به جای ایجاد اردوگاه های پناهندگان و ارائه یاری های بشردوستانه به مردم افغانستان، از همسایگان افغانستان می خواهند که گذرگاه های مرزی خود را نبندند.

این سخنگو با انتقاد از اقدامات جوامع غربی گفت: دنیا غرب چه می نماید؟ خود کشور های ناتو و اتحادیه اروپا که 20 سال در آن جا حضور داشتند چه کاری انجام می دهند؟ آیا اردوگاه های پناهندگان را ایجاد می کنید و به سازمان های غیردولتی که به پناهندگان یاری می نمایند پول می دهید؟

وی اضافه کرد: البته که نه، وزارت خارجه آمریکا فقط با انتشار بیانیه ای از کشور های همسایه افغانستان خواسته بود که گذرگاه های مرزی خود را نبندند و جاده ها و فرودگاه ها را برای ورود مهاجران باز بگذارد.

زاخارووا با اشاره به اینکه واکنش دنیا به این بحران انسانی در افغانستان تکان دهنده است، گفت: شگفت آور است که دبیرکل ناتو، بحران افغانستان را به گردن رئیس جمهور فراری افغانستان که تحت حمایت خود غربی ها بود، انداخت.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه تاکید نمود که دلیل ایجاد هرج و مرج در فرودگاه کابل که منجر به کشته شدن تعدادی از افراد شد، اعزام یک واحد اضافی از سربازان آمریکایی برای یاری به خروج دیپلمات های خود از افغانستان بود.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1647

به "دلیل ایجاد آشفتگی در فرودگاه کابل، خود آمریکایی ها بودند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل ایجاد آشفتگی در فرودگاه کابل، خود آمریکایی ها بودند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید