ناامن ترین شهرهای جهان برای گردشگران

به گزارش مجله عطر یاس، از جاذبه های گردشگری و بهترین مقاصد گردشگری بسیار شنیده ایم. بسیاری از گردشگران سعی می نمایند به جاذبه های مهم و پربازدید دنیا سفر نمایند، اما گروهی دیگر به کشف ناشناخته ها علاقه دارند. آگاهی از خطراتی که ممکن است در بعضی از نواحی دنیا در انتظار گردشگران باشد، می تواند از بروز حوادث ناگوار برای گردشگران ماجراجو جلوگیری به عمل آورد. با خبرنگاران همراه باشید تا 10 مورد از خطرناک ترین شهرهای دنیا را معرفی کنیم.

ناامن ترین شهرهای جهان برای گردشگران

بهترین تجربه سفر را با مجری مستقیم تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

1.سن پدرو سولا (San Pedro Sula) ، هندوراس

سن پدرو سولا دومین شهر بزرگ هندوراس است. این شهر به دلیل آمار بالای جرم و جنایت مشهور شده است. قاچاق مواد مخدر و حمل اسلحه توسط خلاف کاران، تعداد قتل های انجام شده در سال های اخیر این شهر را به بالاترین حد خود رسانده است. سال 2014 میلادی از هر 100000 ساکن این شهر 171 نفر به قتل رسیدند و 97 درصد از پرونده های قتل مبهم باقی مانده است. اگر به هندوراس سفر کردید، سعی کنید در این شهر اقامت نکنید و از دیگر جاذبه های گردشگری این کشور لذت ببرید.

2.کاراکاس (Caracas)، ونزوئلا

کاراکاس یکی از زیباترین شهرهای آمریکای جنوبی است، که در چند کیلومتری سواحل دریای کارائیب قرار گرفته و با تپه های سرسبز احاطه شده است. بااین حال این شهر دیدنی، روی تاریکی هم دارد. کاراکاس مدت ها است یکی از خطرناک ترین شهرهای جهان تلقی می گردد. درگیری همیشگی میان پلیس و باندهای مواد مخدر در خیابان شهرهای ادامه دارد و سرقت و تیراندازی به حوادثی عادی برای ساکنان این شهر تبدیل شده است. حوادثی که گاه گریبان گیر گردشگران هم شده و برای آن ها عواقب غم انگیزی را به دنبال داشته است. اگر به کاراکاس سفر کردید، مراقب اطراف باشید و از هدایت قابل اعتماد یاری بگیرید.

3.آکاپولکو (Acapulco)، مکزیک

آکاپولکو بهشت گرمسیری، در سواحل مکزیک و مشرف به مناظر اقیانوس آرام است. سواحلی با شن های سفیدرنگ و غروب زیبای اقیانوس آرام در این شهر می تواند خاطرات به یادمانی برای گردشگران به همراه داشته باشد. آکالپولکو با استراحتگاه های مجلل و شب های پرهیاهو یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آمریکای مرکزی است. بااین حال، درگیری های متناوب میان پلیس و باندهای مواد مخدر، گاه وبیگاه گردشگران را هم قربانی خشونت می نماید. اگر به این شهر سفر کردید از تاکسی ها بخواهید از جاده هایی که نظارت بیشتری روی آن ها صورت می گیرد شمارا به مقصد برسانند. مراقب غذاها و نوشیدنی هایی هم که می خورید باشید تابه حال در چندین حادثه، گردشگران را با دارو و مواد مخدر از حالت طبیعی خارج نموده و ربوده اند.

4.کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون با انبوهی از هتل ها و رستوران های مجلل و پرزرق وبرق که در دامنه کوه تیبل (Table Mountain) واقع شده اند یکی از مشهورترین جاذبه های گردشگری آفریقا به شمار می رود. به ویژه برای کسانی که قصد دارند ماشین کرایه نمایند و به دل جاده های معروف تاکستان های آفریقای جنوبی بزنند. اما این شهر در گذشته ای نه چندان دور خاطرات تلخ و وحشتناکی را به چشم خود دیده است. در بعضی از مناطق این شهر هنوز هم نژادپرستی و یادگار دوران آپارتاید مشاهده می گردد. این مناطق برای گردشگران مکان امنی نخواهد بود. بعضی از مناطق کیپ تاون تنها شب ها ناامن می شوند و بعضی دیگر را به کلی باید کنار گذاشت. در بیشتر مناطق حومه کیپ تاون که به دلیل فقر، زمینه مستعدی برای رشد باندهای خلاف کار دارند، با جرقه ای باید منتظر بروز حوادث ناگوار بود.

5.کراچی، پاکستان

کراچی بزرگ ترین شهر پاکستان و سومین شهر پرجمعیت جهان، در دهه های گذشته مرکز اصلی گروه های تروریستی خاورمیانه بوده است. ساکنان این شهر شاهد حملات گروه های تندرو محلی و حوادث خشونت باری هستند که از مردم بی دفاع و گردشگران نیز قربانی می گیرد. بااین همه، کراچی را به دلیل شب های پرهیاهویی که دارد به شهر نور و شهری که هرگز نمی خوابد می شناسند. پاکستان کشور زیبایی است اما پیش از سفر به این کشور درباره مناطق امن آن اطلاع پیدا کنید.

6.دیترویت، میشیگان، آمریکا

دیترویت که روزگاری پایتخت صنعت خودرو جهان بود، و نقش مهمی در متولد شدن موتاون ایفا کرد، امروزه به دلیل آمار بالای فقر، بیکاری و رکود مالی به یکی از اصلی ترین مناطق وقوع تیراندازی و خشونت آمریکا بدل شده است. اخیراً، نرخ قتل که با قاچاق مواد مخدر در ارتباط مستقیم است کاهش یافته، اما اگر قصد سفر به این شهر را دارید، مواظب اطراف خود باشید و از قرار دریافت در موقعیت هایی که امنیت کافی ندارند پرهیز کنید.

7.ریودوژانیرو، برزیل

ریو به خانه های رنگارنگ و شهر کارناوال ها مشهور است. شهرهای دیگری چون فورتالزا (Fortaleza) در برزیل آمار جرم و جنایت بالاتری از ریو دارند. اما از آنجاکه ریو یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری قاره آمریکا است، آگاهی از خطرات این شهر اهمیتی دوچندان دارد. در ریو به هنگام دریافت پول نقد از خودپردازها، خیلی باید مراقب باشید، دزدها همواره در کمین اند، همچنین از رفتن به نواحی شلوغ حومه ریو صرف نظر کنید. در طی ده سال گذشته ریو شرایط امنیتی بهتری پیدانموده، اما برای احتیاط از به همراه داشتن پول نقد زیاد و جواهرات گران قیمت اجتناب کنید.

8.بغداد، عراق

از 10 سال پیش که آتش جنگ در عراق افروخته شد، هیچ گاه آمار خشونت و تهدیدهای امنیتی این شهر رو به نزول نرفته است. خطر تیراندازی، بمب های انتحاری، آدم ربایی و سایر تهدیدهای امنیتی هیچ گاه از بغداد و مناطق اطرافش رخت برنبسته است. به مسافران بغداد توصیه می گردد که جز برای انجام کارهای ضروری به این شهر سفر ننمایند و در محل هایی اقامت داشته باشند که خروج از شهر به آسانی ممکن باشد. مناطق نزدیک فرودگاه بغداد در اولویت قرار دارند. در هنگام اقامت در بغداد باید خبرها را به دقت پیگیری کرد و از حضور در مناطق ناامن پرهیز کرد.

9.کالی (Cali)، کلمبیا

دومین شهر بزرگ کلمبیا پس از بوگوتا (Bogota) پایتخت این کشور، خطرناک ترین شهر کلمبیا به شمار می رود. این شهر مشرف به چشم اندازهای اقیانوس آرام بوده و سواحل بی نظیری دارد. بااین حال شرایط آشفته سیاسی کلمبیا و درگیری این دولت با شورشیان، موجب بروز تنش در نواحی مانند کالی شده است. اخیراً با سرمایه گذاری های فراوان امنیتی، آمار جرم و جنایت در کلمبیا رو به کاهش می رود، اما همچنان هنگام خروج شبانه یا حتی سوارشدن تاکسی های شخصی در این کشور باید خیلی مراقب بود.

10.گواتمالاسیتی (Guatemala City)، گواتمالا

گواتمالاسیتی ، پایتخت گواتمالا و پرجمعیت ترین شهر آمریکای مرکزی است. در یک روی سکه این شهر در میانه دره ای با مناظر شگفت انگیز واقع شده و چشم اندازهای طبیعی و گوناگونی فرهنگی منحصربه فردی دارد که بسیاری از گردشگران را به سوی خود فرامی خواند. روی دیگر سکه اما خشونت باندهای قاچاق، سرقت، آمار بالای جرم و جنایت در بعضی از مناطق این شهر است که کنترل آن را سخت نموده است. بیشتر سفرها به گواتمالا بدون درگیری یا دردسر خاصی خاتمه می یابد. اما به خصوص در مناطقی چون جاده اصلی گواتمالاسیتی به مرز السالوادور باید خیلی مراقب سارقان ماشین و زورگیرها بود. همچنین برای اقامت در گواتمالاسیتی، منطقه 1 این شهر که بافت تاریخی هم دارد قیمت های مناسبی دارد. مجرمان به خوبی از این مسئله آگاهی دارند و در این مناطق در کمین مسافران هستند، اگر به این شهر سفر کردید حواستان به اطراف جمع باشد. منبع:newsمنبع: کجارو
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 568

به "ناامن ترین شهرهای جهان برای گردشگران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناامن ترین شهرهای جهان برای گردشگران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید