شاخص کیفیت هوای شیراز، قابل قبول است

به گزارش مجله عطر یاس، شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز در 24 ساعت گذشته قابل قبول بوده است.

شاخص کیفیت هوای شیراز، قابل قبول است

خبرنگاران شیراز - روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس خاطرنشان کرد، شاخص کیفیت هوای کلان شهر شیراز در 24 ساعت گذشته عدد66 (شرایط شاخص: قابل قبول) و در ساعت 8 صبح امروز عدد 65 (شرایط شاخص: قابل قبول) است.

شاخص کیفیت هوا AQI، کیفیت هوا را در شش دسته قرار می دهد که هر دسته را به سطوح مختلف سلامت انسان مربوط می نماید:

پاک: میزان AQI در این حالت بین 0 و 50 بوده که کیفیت هوا رضایت بخش است و آلودگی هوا بی خطر یا کم خطر است.

قابل قبول: میزان AQI در این حالت بین 51 تا 100 بوده و کیفیت هوا قابل قبول است و برخی از آلاینده ها ممکن است برای تعداد بسیار کمی از افراد با ملاحظات بهداشتی خاص همراه باشد به عنوان مثال کسانی که نسبت به ازن حساسیت ویژه ای دارند امکان دارد علائم تنفسی از خود بروز دهند.

ناسالم برای گروه های حساس: میزان AQI در این حالت بین 101 و 150 است و برخی از افراد گروه های حساس امکان دارد اثرات بهداشتی خاصی را تجربه نمایند.

برای مثال افرادی که دارای بیماری ریوی هستند نسبت به عموم مردم خطرات بیشتری را مواجهه با ازن را متحمل می شوند، اما افردای که بیماری ریوی یا قلبی دارند خطر بیشتری را در مواجهه با ذرات معلق متحمل می شوند که وقتی آلودگی هوا در این سطح قرار گرفته است عموم مردم تحت تاثیر قرار نمی گیرند.

ناسالم: هر فردی امکان دارد اثرات بهداشتی AQI بالا را زمانی که میزان آن بین 151 و 200 است، تجربه کند که اعضای گروه های حساس بیش از سایر افراد اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می نمایند.

خیلی ناسالم: در این حالت AQI بین 201 تا 300 قرار گرفته است که هشداری برای سلامتی و ممکن است هر فرد اثرات جدی تری را بر سلامت خود تجربه کند.

خطرناک: AQI در این شرایط از 300 بالاتر بوده و اخطاری جدی برای سلامت انسان و اعلام وضع اضطراری است، زیرا در این شرایط محتمل است همه افراد جامعه تحت تاثیر قرار گیرند.

ت

خبرنگاران فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 10 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1915

به "شاخص کیفیت هوای شیراز، قابل قبول است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص کیفیت هوای شیراز، قابل قبول است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید