روسیه؛ بزرگترین صادرکننده گندم دنیا، نیمی از بازار در اختیار مسکو است

به گزارش مجله عطر یاس، روسیه با صادرات بیش از 40 میلیون تن گندم رکورد تاریخی را ثبت می نماید سیاست این کشور در سال های گذشته به تصاحب قدرت عظیم در فراوری محصولات اساسی از جمله گندم تبدیل شده است.

روسیه؛ بزرگترین صادرکننده گندم دنیا، نیمی از بازار در اختیار مسکو است

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل ار راشاتودی، براساس گزارش مرکز پژوهش سووکون، حجم صادرات گندم روسیه در سال 2020-2021 به رکورد تاریخی 2017-2018 نزدیک می گردد.

کارشناسان این مرکز پژوهش با پیش بینی افزایش 2.5 درصدی نسبت به گذشته و ارزیابی یک میلیون تنی افزایش صادرات، کل صادرات گندم روسیه در امسال را 40.8 میلیون تن تخمین می زنند که این رقم نسبت به 40.9 میلیون تن سال 2017-2018 نزدیک شده است.

طی سال های گذشته سیاست روسیه افزایش فراوریات محصولات کشاورزی به ویژه گندم بوده، این پیشرفت در دوره ریاست جمهوری پوتین به شدت بیشتر شده است. میزان فراوری گندم این کشور از 100 میلیون تن فراتر رفته و این کشور را از واردکننده در دوران اتحاد جماهیر شوروی به صادرکننده در حال حاضر تبدیل نموده است.

این گزارش می نویسد؛ میزان عرضه جو و ذرت به ترتیب 4.9 و 3.9 میلیون تن کاهش یافته است. حجم کل صادرات غلات، حبوبات و محصولات فرآوری آن ها حدود 51.2 میلیون تن بوده که نسبت به دوره قبل 4 دهم میلیون تن افزایش دارد.

براساس این گزارش طی شش سال گذشته حجم کل فراوری روسیه در بخش کشاورزی 20 درصد رشد نموده و این کشور بیش از نیمی از بازار گندم دنیا را در سال های اخیر مدیریت می نماید و به بزرگترین صادرکننده گندم در دنیا تبدیل شده است.

به لطف قیمت های جذاب و فراوری مناسب از اوایل سال 2000، سهم روسیه در بازار گندم دنیا چهار برابر شده است در سال 2018-2019 روسیه 35.2 میلیون تن گندم به بازار های دنیا صادر کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1234

به "روسیه؛ بزرگترین صادرکننده گندم دنیا، نیمی از بازار در اختیار مسکو است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه؛ بزرگترین صادرکننده گندم دنیا، نیمی از بازار در اختیار مسکو است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید