روزنامه هندی:آمریکا مانع رشد مالی هند شده است

به گزارش مجله عطر یاس، تهران- خبرنگاران-یک روزنامه هندی در مطلبی نوشت:آمریکا با اقدامات خود در سازمان تجارت جهانی مانع رشد مالی این کشور شده است.

روزنامه هندی:آمریکا مانع رشد مالی هند شده است

روزنامه اکونومیک تایمز روز چهارشنبه در ادامه افزود ویلبر رأس وزیر بازرگانی آمریکا هفته گذشته در حالی با هدف برطرف موانع توسعه تجارت واشنگتن و دهلی نو به هند سفر کرد که آمریکا در چند هفته گذشته شدیدترین تدابیر تجاری علیه هند از جمله قرار دادن هند در فهرست دیده بان اولویت در گزارش ویژه سالانه 301، لغو منع استفاده از تحریم های نفتی ایران و لغو امتیازات تجاری انجام داده است.

به نوشته این نشریه ،سفر ویلبر رأس به هند در حالی انجام شد که دولت آمریکا هزینه ویزا شهروندان هندی را افزایش داد که این اقدام بدون شک بر صادرات خدمات آی تی هند به آمریکا تأثیر خواهد داشت.

در ادامه این مطلب اضافه شده است ، اگرچه بسیاری از این اقدامات تنها شامل کشور هند نمی گردد اما باید گفت که دولت آمریکا با این تصمیمات اقتصاد کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

این روزنامه هندی در ادامه از دولت خواست که از سیاست های دیکته شده آمریکا تبعیت نکند.

یاد آور می گردد دفتر نمایندگی ایالات متحده در سازمان تجارت جهانی در ماه گذشته مطرح کرد که دولت این کشور در نظر دارد هند و ترکیه را از فهرست کشورهای درحال توسعه برخوردار از ترتیبات نظام عمومی تجارت ترجیحی خارج کند به این دلیل که این دو کشور دیگر واجد شرایط لازم برای برخورداری از این ترتیبات نیستند.

در این بیانیه آمده است که دولت هند به وعده خود برای دسترسی صادرکنندگان آمریکایی به بازارهای آن کشور عمل نکرده و ترکیه به توسعه مالی لازم دست یافته و نمی تواند به عنوان یک کشور توسعه نیافته و فقیر در این فهرست باقی بماند.

آساق**9473**1600

منبع: ایرنا
انتشار: 31 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 128

به "روزنامه هندی:آمریکا مانع رشد مالی هند شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روزنامه هندی:آمریکا مانع رشد مالی هند شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید