رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران

به گزارش مجله عطر یاس، یک رسانه آلمانی در گزارشی از شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران خبر داد.

رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ان تی وی آلمان در گزارشی با عنوان آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران شکست خورد، نوشت: آمریکا می خواهد تحریم ها علیه ایران را که مربوط به دوران قبل از توافق هسته ای در سال 2015 است دوباره بازگرداند اما شورای امنیت سازمان ملل این طرح برای اعاده دوباره تحریم ها را متوقف کرده است.

دیان دجانی کننده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که کشورش در زمان حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد را به عهده دارد، روز سه شنبه اعلام کرد که در جایگاهی نیست که اقدامات بیشتری برای رسیدگی و تصمیم گیری درباره درخواست آمریکا برای بازگرداندن تحریم های چندجانبه علیه ایران صورت دهد.

13 کشور از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل هم پیش از این در نامه ای به ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل با این طرح آمریکا مخالفت کرده اند. این طرح تنها از طرف جمهوری دومینیکن حمایت می شود.

مخالفان طرح آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها علیه ایران بر این عقیده اند از آنجایی که آمریکا از توافق هسته ای با ایران خارج شده است مجاز به فعال کردن مکانیسم ماشه نیست.

دولت آمریکا در مقابل بر این عقیده است که مجاز است این کار را انجام دهد چرا که ایالات متحده آمریکا در سال 2015 در قطعنامه سازمان ملل برای توافق هسته ای با ایران مشارکت کرده است. وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه در شورای امنیت سازمان ملل فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران را درخواست کرده است. وی دلیل این درخواست خود را نقض تعهدات برجامی از طرف ایران عنوان کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: آلمان، فرانسه و انگلیس بعد از این درخواست وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کردند که آمریکا برای انجام چنین اقدامی مجاز نیست. پامپئو کشورهای اروپایی را متهم کرده است که از جمهوری اسلامی ایران حمایت می کنند.

فرانسه و انگلیس از اعضای دائم شورای امنیت و آلمان از اعضای موقت آن است. این سه کشور اروپایی از امضاکنندگان توافق هسته ای محسوب می شوند.

ان تی وی آلمان در ادامه این گزارش نوشت: دولت آمریکا فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران را از زمانی آغاز کرده است که در شورای امنیت سازمان ملل نتوانست آرای لازم برای طرح تمدید تسلیحاتی علیه ایران را به دست آورد. تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر منقضی می شود و آمریکا خواستار تمدید همیشگی آن بود.

به نوشته این روزنامه آلمانی حالا طرح آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه هم همان سرنوشت طرح تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران را پیدا می کند.

در ادامه این مطلب آمده است: چگونگی برخورد با ایران به شکاف های عمیقی بین آمریکا و کشورهای اروپایی منجر شده است. ترامپ از سال های گذشته رویکرد آمریکا در قبال ایران را به شدت سختگیرانه دنبال می کند. دولت آمریکا بعد از خروج از برجام تحریم هایی گسترده را علیه این کشور مد نظر قرار داده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1067

به "رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسانه آلمانی گزارش داد: شکست آمریکا در فعال کردن مکانیسم ماشه علیه ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید