اتحادیه اروپا خواهان همکاری نزدیک با دولت بایدن درباره برجام شد

به گزارش مجله عطر یاس، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سرانجام آنچه دولت توئیتری دونالد ترامپ خواند خواهان همکاری نزدیک با دولت جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا در مورد توافق هسته ای ایران شد.

اتحادیه اروپا خواهان همکاری نزدیک با دولت بایدن درباره برجام شد

با ما سفر کنید و با تور پاییزی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، جوسپ بورل روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در مجلس اروپا بیان داشت: با روی کار آمدن دولت بایدن دولت توئیتری [ترامپ] به انتها می رسد، رویکرد سیاست ها عوض و کوشش می گردد چندجانبه گرایی در اولویت قرار گیرد.

او توضیح داد که اتحادیه اروپا و دولت جدید آمریکا باید دستکم روی سه محور کلیدی تغییرات آب و هوایی، توافق هسته ای ایران و قانون گذاری برای شرکت های عظیم فناوری همکاری نزدیکی با یکدیگر داشته باشند.

رئیس جمهوری منتخب آمریکا بازگشت به برجام را مشروط دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال

برجام خلف وعده نموده و از آن خارج شده است، وعده داده درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق بازخواهد گشت.

ایران 2 سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش برداشت و همیشه اعلام نموده است در صورت بازگشت آمریکا به برجام و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق بین المللی، گام های برداشته شده در جهت کاهش تعهدات برجامی از سوی تهران به سرعت برگشت پذیر خواهد بود.

بورل که مسئولیت هماهنگی برجام را برعهده دارد از بایدن خواسته تا تهدید کردن کسانی را که در روابط تجاری با ایران نقش دارند، متوقف و بجای کوشش برای مذاکره در خصوص یک توافق جدید کنترل تسلیحاتی، با بازگشت به برجام در زمان صرفه جویی کند.

او همچنین در نامه ای به وزرای خارجه اتحادیه اروپا هشدار داده که برجام در وضعی حیاتی قرار گرفته است. وی در این نامه که به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده، اظهار داشت: ما در بُعد هسته ای و همچنین با توجه به تحریم های جدید آمریکا شاهد تحولات بسیار نگران کننده ای هستیم.

این سیاستمدار اسپانیایی در ادامه نوشته است: این تحولات کوشش های دیپلماتیک ما را از جمله تسهیل

بازگشت آمریکا به برجام و بازگرداندن ایران به اجرای کامل تعهداتش در این توافق تضعیف می نماید.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه پیشنهادی بایدن دیروز (سه شنبه) در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا عنوان نمود که اگر ایران به تهدات برجامی اش بازگردد ما هم به این توافق می گردیم.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1324

به "اتحادیه اروپا خواهان همکاری نزدیک با دولت بایدن درباره برجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا خواهان همکاری نزدیک با دولت بایدن درباره برجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید