رایزنی رئیس فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، با شیوع ویروس کرونا و همه گیری آن، بزرگترین چالش تیم ملی واترپلوی ایران برای حضور در المپیک توکیو موضوع بازی های انتخابی این رویداد بود.

رایزنی رئیس فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک

تیم والیبال قزاقستان مدعی است به دلیل قهرمانی در بازی های آسیایی باید بدون مسابقات انتخابی وارد المپیک توکیو گردد و همین موضوع منجر به اعتراض ایران برای برگزاری رقابت انتخابی است.

خسرو امینی نایب رئیس سابق واترپلو در فدراسیون جهانی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره آخرین شرایط برگزاری رقابت های انتخابی المپیک گفت: در حال حاضر تمام مسابقات متوقف است. برای رقابت های واترپلو در المپیک توکیو باید 12 تیم مردان انتخاب شوند که فعلاً حدود 7 تیم جواز حضور در المپیک را کسب نموده اند.

نایب رئیس سابق واترپلو در فدراسیون جهانی ادامه داد: یکی از این رویدادها، رقابت ایران و قزاقستان برای معین تکلیف نماینده آسیا در المپیک توکیو می باشد. قزاق ها بسیار در حال اعمال نفوذ هستند تا بتوانند بدون انتخابی المپیک در بازی ها شرکت نمایند.

وی تأکید کرد: رضوانی رئیس فدراسیون شنای ایران در حال مکاتبات بسیاری است و به هیچ عنوان این خواسته قزاق ها را قبول ندارد و حتماً باید مسابقه انتخابی بین ایران و قزاقستان برگزار گردد. همان طور که می دانید ژاپن به عنوان میزبان در مسابقات حضور دارد و حال بحث بین حضور ایران و قزاقستان است و آنها مدعی هستند چون قهرمان بازی های آسیایی هستند باید بدون انتخابی وارد المپیک شوند.

امینی اظهارداشت: فعلاً نمی توان هیچ پیش بینی داشت. قزاق ها با توجه به نماینده ای که در فدراسیون جهانی دارند، از نفوذ خود استفاده می نمایند اما این دلیل نمی گردد که آنها بدون برگزاری رقابت انتخابی وارد المپیک شوند. رضوانی در حال کوشش و رایزنی است و به فدراسیون جهانی اعلام نموده تیمی که در دو سال و نیم گذشته از قهرمانی اش از بازی های آسیایی گذشته، معین نیست شرایطش چگونه است.

وی در سرانجام گفت: به غیر از واترپلو، شرایط رقابت های شنا و شیرجه نیز نامعین است. حال با توجه به واکسن کرونا باید ببینیم چه اتفاقی در ادامه رخ خواهد داد. رضوانی کوشش خود را می نماید تا اعضای فدراسیون جهانی را مجاب به برگزاری رقابت انتخابی کند. رشته های آبی نیز می توانند مانند فوتبال و والیبال مسابقات خود را با دریافت تست کرونا و بدون تماشاگر برگزار نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1278

به "رایزنی رئیس فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی رئیس فدراسیون شنا برای برگزاری مسابقات انتخابی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید