پیروزی مردان آریایی برابرکانادا در ماراتن والیبال، برد شیرین در سرزمین آفتاب تابان

به گزارش مجله عطر یاس، تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در رقابت های انتخابی المپیک در سالن متروپلیتن توکیو ژاپن به مصاف کانادا رفت و پیروز به شکست این تیم شد.

پیروزی مردان آریایی برابرکانادا در ماراتن والیبال، برد شیرین در سرزمین آفتاب تابان

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، تیم ملی ایران در دومین روز رقابت های انتخابی المپیک 2016 از ساعت ساعت 5:30 امروز (یکشنبه) به مصاف کانادا رفت و در نهایت شاگردان لوزانو با نتیجه 3 بر 2 و امتیازهای 29 بر 27، 25 بر 19، 20 بر 25، 21 بر 25 و 16 بر 14 پیروز شد.تیم ملی ایران روز قبل 3 بر صفر استرالیا را مغلوب نموده بود، اما کانادا در یک ماراتن طولانی خاتمه 3 بر 2 مقابل لهستان شکست خورده بود.

ست اول؛ 29 بر 27 به سود کانادا

کانادا نخستین امتیاز بازی را روی اشتباه فردی بازیکنان ایران بدست آورد، مردان والیبال کشورمان با خبرنگارانلیز خوب حریف سعی در استفاده از دریافت اول ضعیف این تیم و ارسال سرویس های فنی داشتند. با همین تاکتیک و به یاری نقش آفرینی خوب میلاد عبادی پور به عنوان مهاجم اول شاگردان لوزانو پایاپای حریف پیش می رفتند. تقاضای بازبینی تصاویر ویدیویی در شروع این مسابقه به سود ایران تمام شد.

در مقابل اما اعتراض کانادایی ها نسبت به امتیاز مستقیم سرویس موسوی نتیجه ای در بر نداشت. بازیکنان ایران کوشش زیادی کردند تا قبل از وقت استراحت فنی دوم از حریف پیش بیافتند اما سرمربی باهوش کانادایی ها با دریافت وقت استراحت فنی سعی در کنترل سرعت بازی ایران داشت. سد دفاعی محکم میرزاجانپور و غلامی اجازه کار را به اشمیت نمی داد. عادل غلامی امروز هم مثل بازی با استرالیا خوش می درخشید.

ایران در امتیاز 20 از حریف یک پله جلو افتاده بود. لوزانو از بازیکنانش می خواست تا با آرامش کار را دنبال نمایند. حمزه زرینی به بازی رفته بود. سد دفاع سه نفره کانادایی ها سرتسلیم شدن نداشت. سرویس های قدرتی آن ها مهارنشدنی بود و به سختی دریافت می شد. با این حال بازی خوب میلاد عبادی پور و پاس های بلند سعید معروف اجازه نمی داد حریف پیش بیافتد. گاوین اشمیت یک فوق ستاره بود با قد 2 متر و هشت سانتی متری همه کار می کرد. این ست در نهایت 29 بر 27 به سود کانادا انتها پیدا کرد.

ست دوم 25-19 کانادا

در ابتدای ست دوم دو تیم پایاپای پیش رفتند اما با دریافت های ناقص ایران کانادا 8 بر 4 پیش افتاد. با دریافت خوب حمزه زرینی و پاس سرعتی معروف ایران به امتیاز 6 رسید.سرویس جاستین داف توسط ظریف دریافت نشد و با کسب امتیاز 11 توسط کانادا سرمربی ایران وقت استراحت گرفت.

حمایت ها و توپ گیری خوب کانادا در زمین باعث شد این تیم 13 بر 9 پیش بیفتد تا لوزانو مجبور گردد مهدی مهدوی و شهرام محمودی را به جای امیر غفور و سعید معروف به میدان بفرستد.حضور قائمی در زمین هم به تیم ایران یاری نکرد و کانادا 18 بر 10 از ایران پیش افتاد.زمانی که محمد موسوی در خط سرویس نهاده شد پیروز شد چندین امتیاز را برای ایران به دست بیاورد تا بازی 18 بر 15 گردد اما باز هم اختلاف امتیاز 4 بین دو تیم باقی ماند و کانادا 21 بر 17 پیش افتاد.کوشش بازیکنان ایران در این ست فایده نداشت و کانادا پیروز شد 25 بر 19 دومین ست را هم به نفع خود به خاتمه برساند. با خاتمه این ست کانادا کسب یک امتیاز از این بازی را برای خود قطعی کرد.

ست سوم؛ 25 بر 20 به سود ایران

برای شروع ست سوم لوزانو از ترکیب سعید معروف، محمد موسوی، عادل غلامی، امیر غفور، میلاد عبادی پور و فرهاد قائمی استفاده کرد. تیم ایران این ست را بهتر از دو ست قبلی شروع کرد، اما کانادایی ها دست از کوشش برنداشتند. درامتیاز 8 بر 5 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی اول در این ست رفتند. شاگردان هوگ در زدن سرویس اشتباهات زیادی داشتند و در مقابل تیم ایران در دفاع روی توی خوب عمل کرد تا این نتیجه حاصل گردد.

کانادایی ها توانستند برای لحظاتی اختلاف را کم نموده و نتیجه را به 11 بر 10 به سود ایران تغییر دهند، اما در ادامه تیم ایران با حملات عبادی پور و غفور نتیجه بازی را به 13 بر 10 عوض کرد تا هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند، اما پس از این وقفه بازهم ایران امتیازگیری کرد. هر جا که کار کانادایی ها گیر می کرد دست به دامن اشمیت، بازیکن شماره 12 خود می شدند که وی هم اغلب توپ ها را برای تیمش به امتیاز تبدیل می کرد. امتیاز 16 برای ایران با اشتباه کانادایی ها در زدن سرویس به دست آمد تا در امتیاز 16 بر 12 به سود ایران تیم ها به وقت استراحت فنی دوم بروند.

بازی خوب ایران و مخصوصاً دفاع مناسب شاگردان لوزانو نتیجه بازی 18 بر 13 کرد تا بازهم گلن هوگ درخواست وقت استراحت فنی کند. در مقابل کانادایی ها هم نتوانستند در این ست عملکرد دو ست قبلی خود را داشته باشند. در امتیاز 21 بر 15 شهرام محمودی جایگزین امیر غفور شد. گلن هوگ در امتیاز 23 بر 17 درخواست بازبینی مجدد کرد، اما نظر داور درست بود و امتیاز به ایران رسید. شاگردان لوزانو دو امتیاز پشت سر هم از دست دادند تا سرمربی تیم ملی احساس خطر نموده و به ناچار با دریافت وقت استراحت وقفه ای در جریان مسابقه ایجاد کند. مهدوی هم که جایگزین معروف شده بود سعی می کرد تا در خط حمله تنوع ایجاد کند و مدافعان کانادا را جا بگذارد. در امتیاز خاتمهی هم تشکری وارد زمین شد تا در زدن سرویس به ایران یاری کند، اما امتیاز 25 برای ایران با اشتباه کانادایی ها در زدن سرویس به دست آمد تا این ست با نتیجه 25 بر 20 به سود ایران انتها پیدا کند.

ست چهارم 25-20 ایران

در ست چهارم و تا وقت استراحت فنی اول هردو تیم در امتیازها برابر بودند. توپ گیری و دریافت های تیم ملی ایران از شروع ست سوم به بعد بهتر از دو ست ابتدایی بازی شد و همین باعث شد که نتیجه بهتری برای ایران رقم بخورد.

با سرویس فرهاد قائمی ایران امتیاز 12 را گرفت و با ایجاد اختلاف امتیاز 2 سرمربی کانادا در خواست وقت استراحت کرد.

میلاد عبادی پور بازهم در این ست خوب عمل کرد و پیروز شد با کسب 23 امتیاز خود در این بازی ایران را به امتیاز 18 برساند. با کم شدن فاصله امتیازی دو تیم به 2، لوزانو درخواست استراحت فنی کرد.

عادل غلامی دو سرویس هدف دار زد و باعث شد ایران با نتیجه 23 بر 18 از حریف پیش بیفتد. با برخورد سرویس کانادا به تور ایران به امتیاز 24 رسید تا در آستانه پیروزی در ست چهارم و به تساوی کشاندن بازی قرار بگیرد.

تیم ملی ایران پیروز شد این ست را 25-20 به نفع خود به خاتمه برساند تا مشخص برنده این ملاقات به ست پنجم بکشد.

ست پنجم؛ 16بر14 ایران

ست پنجم را تیم ایران بهتر شروع کرد و در نتیجه 3 بر یک به سود ایران بازهم گلن هوگ درخواست وقت استراحت کرد تا این فاصله در ست حساس پنجم بیشتر نگردد. کانادایی ها کمی تمرکز خود را از دست داده بودند، اما همچنان می جنگیدند و نمی خواستند در یک بازی 5 سته دیگر مانند روز گذشته مغلوب حریف خود شوند. گلن هوگ برای پیروزی در این ست و در مجموع بازی تغییرات زیادی در ترکیب تیم خود ایجاد کرد، اما موتور امتیازگیری ایران روشن شده بود. امتیاز هشتم برای ایران در این ست با جای خالی به موقع سعید معروف کسب شد تا در امتیاز 8 بر 6 به سود ایران تیم ها جای خود را تغییر دهند.

کانادایی ها در امتیاز 8 توانستند بازی را به تساوی بکشند و زمانی که نتیجه بازی 9 بر 8 به سود کانادا شد بلافاصله لوزانو درخواست وقت استراحت کرد تا ملی پوشان ریکاوری شوند. بازهم کار خوب فرهاد قائمی در خط سرویس تیم ایران را پیش انداخت تا این بار در امتیاز 10 بر 9 به سود ایران گلن هوگ درخواست وقت استراحت کند. این ست در خاتمه بانتیجه 16 بر 14 به سود ایران انتها پیدا کرد.

ایران و کانادا پیش از این یک بار در انتخابی المپیک به مصاف هم رفته بودند که کانادا به پیروزی رسیده بود.

برنامه ادامه بازی های امروز به توضیح زیر است:

ساعت 8 و 15 دقیقه: ونزوئلا - استرالیا

ساعت 11: فرانسه - لهستان

ساعت 14 و 35 دقیقه: ژاپن - چین

دوشنبه دهم خردادماه تیم های شرکت نماینده در این رقابت ها استراحت دارند.

در مسابقات انتخابی المپیک 12 تیم حضور دارند که از دیروز تا 16 خرداد ماه به مدت 9 روز با هم رقابت می نمایند و در خاتمه 3 تیم برتر به همراه بهترین تیم آسیا جواز حضور در رقابت های انتخابی المپیک را کسب می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 734

به "پیروزی مردان آریایی برابرکانادا در ماراتن والیبال، برد شیرین در سرزمین آفتاب تابان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیروزی مردان آریایی برابرکانادا در ماراتن والیبال، برد شیرین در سرزمین آفتاب تابان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید