دومین طرح ملی آبرسانی به بشاگرد افتتاح شد

به گزارش مجله عطر یاس، دومین طرح عظیم و ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد، ونخستین طرح فاضلاب روستایی این استان در روستای تیاب شهرستان میناب و آب شیرین کن مهدی آباد در شهرستان بندرعباس با دستور وزیر نیرو به وسیله ارتباط ویدئویی و با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

دومین طرح ملی آبرسانی به بشاگرد افتتاح شد

به گزارش خبرنگاران هرمزگان، دومین طرح عظیم و ملی آبرسانی در شهرستان بشاگرد، ونخستین طرح فاضلاب روستایی این استان در روستای تیاب شهرستان میناب و آب شیرین کن مهدی آباد در شهرستان بندرعباس با دستور وزیر نیرو به وسیله ارتباط ویدئویی و با حضور استاندار هرمزگان به بهره برداری رسید.

وزیر نیرو در مراسم بهره برداری از پروژه های صنعت آب و فاضلاب هرمزگان اجرای پروژه های عظیم آب و فاضلاب در استان هرمزگان را یکی از ثمرات یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی در کشور دانست.

رضا اردکانیان با بیان این که شرکت های آب و فاضلاب روستایی بیش از سه دهه فعالیت داشت که فرصت پرداختن جدی به بحث فاضلاب در این سیستم میسر نشد اضافه نمود: با اجرای طرح یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی این مهم محقق شد و امروز شاهد به ثمر نشستن طرح عظیم جمع آوری فاضلاب روستایی در تیاب هستیم که یکی ثمرات این توجه در کشور است.

وی ابراز امیدواری کرد، با تجمیع همه منابع و چابکی بیشتر مجموعه مجال بیشتری برای توجه به روستاها پیش آید.

وی افتتاح سه پروژه آبرسانی و فاضلاب در هرمزگان که مورد بهره برداری نهاده شد رابه عنوان سه گام ارزنده یاد کرد که مردم شهرستان های بشاگرد، میناب و بندرعباس از آن بهره مند شدند.

به گفته اردکانیان، افتتاح پروژه آبرسانی از سد سهران به گوهران و 13 روستای جهت، افتتاح آب شیرین کن مهدی آباد و افتتاح تصفیه خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب تیاب حاصل کوشش های صورت گرفته مسئولان هرمزگان است.

وی اتکای هرمزگان بویژه شهر بندرعباس به منابع آب شیرین کن ها را یک اقدام ارزنده دانست و گفت: اجرایی شدن این سیاست باعث شد تا آب مورد احتیاج جمعیت زیادی از هرمزگان در شرایط خشکسالی با اطمینان بالایی فراوری گردد.

وزیر نیرو در انتها از کوشش های فریدون همتی استاندار هرمزگان و امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز بصورت ویژه تقدیر کرد.

امین قصمی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز در مراسم بهره برداری از این پروژه ها که در شهر گوهران بشاگرد برگزار گردید، با اشاره به اجرای این پروژه ها اضافه نمود: با نگاه ویژه دولت و اختصاص اعتبارات لازم، گام دوم و اساسی در تامین آب روستاهای بشاگرد برداشته شد و مردم شهر و گوهران و 13 روستای جهت ازنعمت آب شرب پایدار بهره مند شدند.

وی اضافه نمود: گام اول تامین احتیاج آبی این شهرستان سال گذشته به خاتمه رسید که با بهره برداری از خط انتقال آب از سد جگین تا سردشت، یک شهر و 57 روستای جهت از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، سال جاری و در آستانه تابستان نیز شاهد تحقق وعده دیگر دولت در اجرایی شدن گام اساسی خدمت به منطقه محروم بشاگرد هستیم که با بهره برداری آن در گام نخست، شهر گوهران و 13 روستای جهت به آب پایدار و سالم دسترسی پیدا کردند.

قصمی در تشریح جزئیات این پروژه اضافه نمود: به منظور تکمیل این طرح در فاز اول اقداماتی از جمله اجرای 95 کیلومتر خط انتقال اصلی و فرعی از سد سهران تا گوهران، 62 کیلومتر شبکه توزیع، 12 باب مخزن به ظرفیت شش هزار و 770 متر مکعب، سه باب ایستگاه پمپاژ و حفر دو حلقه چاه با اعتباری بالغ بر 650 میلیارد ریال تکمیل و به بهره برداری رسید.

به گفته وی، در این فاز جمعیتی بالغ بر چهار هزار نفر از نعمت آب شرب بهره مند شدند که با تکمیل فازهای دیگر جمعیت بهره مند افزایش خواهد یافت.

تیاب نخستین روستای بهره مند از شبکه جمع آوری فاضلاب در هرمزگان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در ادامه به افتتاح پروژه تصفیه خانه و شبکه فاضلاب روستای تیاب میناب اشاره نمود و اضافه نمود: تصفیه خانه تیاب 880 متر مکعب ظرفیت دارد که به منظور تکمیل این پروژه 16 کیلومتر شبکه جمع آوری، دو کیلومتر خط انتقال و چهار باب ایستگاه پمپاژ اجرا شده است.

وی با بیان این که برای تکمیل فاز نخست این پروژه اعتباری بالغ بر 180 میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد، با بهره برداری از این پروژه 5100 نفر از این ظرفیت بهره مند شدند.

وی همچنین به بهره برداری از آب شیرین کن مهدی آباد اشاره نمود و اضافه نمود: با افتتاح این پروژه 4 روستا با جمعیتی بالغ بر 922 نفر از نعمت آب شیرین بهره مند شدند.

به گفته قصمی، آب شیرین کن مهدی آباد، ظرفیت فراوری روزانه 150 متر مکعب آب در روز را داراست.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1542

به "دومین طرح ملی آبرسانی به بشاگرد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین طرح ملی آبرسانی به بشاگرد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید