مزایای تحصیل در ایتالیا

به گزارش مجله عطر یاس، اگر تصمیم دارید در ایتالیا تحصیل کنید، اگر تصمیم دارید به ایتالیا سفر کنید، اگر تصمیم دارید از مزایای عالی بورسیه استانی ایتالیا بهره ببرید به شما پیشنهاد می کنیم متن زیر را بخوانید.

مزایای تحصیل در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

به گزارش خبرنگاران بنابراعلام یگانه سفیران دانش، در این متن اطلاعات جالبی برای همه متقاضیان تحصیل در ایتالیا آورده شده است . در این نوشته سعی شده اطلاعاتی آورده گردد که یک دید کلی برای شما عزیزان نسبت به کشور ایتالیا ارائه کند.

شما به یک سرزمین با ویژگی های منحصر به فرد اما برجسته چه می گویید؟ سرزمین پیتزا و پاستا، سرزمین اختراع ویولن، پیانو و موسیقی باروک، سرزمین لامبورگینی، فراری و آلفا رومئو، سرزمین رومئو و ژولیت، سرزمین آسانسور ... سرزمین ایتالیا . با توجه به ویژگی های ذکر شده، ایتالیا پنجمین کشور پر بازدید ترین دنیا است. پایتخت آن، رم، به عنوان شهر ابدی هم شناخته می گردد، که یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا است. ایتالیا دارای دو کشور مستقل درون مرز خود است یعنی جمهوری سن مارینو و شهر واتیکان. رنگ سبز پرچم ایتالیا طبیعت را نشان می دهد، سفید نشانگر قله های پوشیده از برف های آلپ است و قرمز نشان دهنده مبارزه و خونریزی است که باعث ایجاد استقلال در کشور شد.

از مزایای تحصیل در ایتالیا به این موارد مهم زیر می توان اشاره نمود:

  • عضویت در اتحادیه اروپا
  • تحصیل در دانشگاه های با رنکینگ خوب
  • روابط خوب سیاسی و تجاری با ایران
  • اقلیم جذاب و متنوع
  • اقامت قانونی
  • سهولت اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا
  • تردد در تمامی کشورهای عضو شینگن با ویزای ایتالیا

در سالیان اخیر کشور ایتالیا به قطب جدید تحصیل در اروپا تبدیل شده است. اما دلیل این اقبال عموم دانشجویان برای سفر به ایتالیا چیست ؟ به طور کلی می توان چند دلیل را برای این امر متصور شد: رنکینگ بالای دانشگاه های ایتالیا ، عدم سخت گیری برای صدور ویزای تحصیلی ایتالیا، هزینه کمتر هزینه تحصیل و زندگی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، اخذ ویزای شینگن و تردد به تمام کشورهای اتحادیه اروپا بدون محدودیت و از همه مهمتر وجود بورسیه استانی ایتالیا (5200 یورو وجه نقد، تخفیف 90 درصدی یا معافیت کامل از پرداخت شهریه دانشگاه، تخفیف خوابگاه، تخفیف سلف سرویس، اخذ کارت تردد با قیمتی بسیار پایین و ...). تمامی دلایل ذکر شده در مجموع دانشجو را به این نتیجه خواهد رساند که ایتالیا از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپا می باشد.

افرادی که علاقمند به تحصیل در ایتالیا هستند و قصد سفر به ایتالیا برای ادامه تحصیل در مقاطع مختلف را دارند نیازمند آن هستند که اطلاعات جامعی درباره کشور ایتالیا ، دانشگاه های آن ، بورسیه استانی ایتالیا ، چگونگی اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا و ... داشته باشند .موسسه یگانه سفیران دانش با داشتن سالها تجربه در امر اعزام دانشجویان به کشور ایتالیا بهترین خدمات را با کمترین قیمت برای دانشجویان عزیز فراهم می نماید . در ایتالیا بسیاری از رشته های پرطرفدار به زبان انگلیسی ارائه می شوند تا کسانی که علاقه ایی به یادگیری زبان ایتالیایی ندارند نیز شانس تحصیل در این کشور را داشته باشند.

در ایتالیا، شما می توانید یک برنامه تحصیلی مناسب را به زبان انگلیسی در هر زمینه ای که میخواهید تصور کنید، از فشن و مد تا علوم رایانه ای پیدا کنید، که بسیاری از آنها انگلیسی هستند. بسیاری از رشته های پرطرفدار مانند، معماری، عمران، طراحی فشن و مد، کامپیوتر، طراحی محصول، مارکتینگ، پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، پرستاری، MBA، انواع مدیریتها، امنیت شبکه و کامپیوتر، محیط زیست، کشاورزی، رباتیک و هوش مصنوعی، توریسم، مهندسی معدن، مهندسی نفت، مهندسی برق و مخابرات و چندین و چند رشته متنوع دیگر در گرایش و علوم مختلف به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

اما بدون شک جذاب ترین نکته تحصیل در ایتالیا علی الخصوص برای دانشجویان ایرانی وجود بورسیه استانی ایتالیا ست. بورسیه استانی ایتالیا منحصرا و تنها در ایتالیا وجود دارد و هیچ کشوری در دنیا بورسیه ایی به این سبک ندارد. اعطای این بورسیه نیازمند هیچگونه روزمه قوی اعم از معدل بالا، مقالات متعدد، کار پژوهشی و ... نیست و براساس درآمد سرپرست یا خود دانشجو تعلق می گیرد. دانشجویان برای دریافت بورسیه استانی ایتالیا فقط کافیست با مدارک اقتصادی به دولت ایتالیا اثبات نمایند که برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی در ایتالیا دچار مشکل هستند. پس از آن می توانند از مزایای بی نظیر و منحصر به فرد بورسیه استانی ایتالیا نهایت استفاده را بنمایند و با خیال راحت به تحصیل بپردازند.

بورسیه استانی ایتالیا شامل 5200 یورو وجه نقد برای هر سال تحصیلی که دانشجو در ایتالیا اقامت دارد، تخفیف 90 درصدی یا معافیت کامل از پرداخت شهریه دانشگاه، تخفیف 70 درصدی برای خوابگاه و سلف سرویس، تخفیف های عالی برای کارت تردد در کل استان محصل تحصیل و... است .

قدم اول جهت دریافت بورسیه اخذ پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های دولتی ایتالیا می باشد. پس از از آن دانشجو می بایست مدارک بورسیه (درآمد سرپرست، اعضای خانواده، شرایط سکونت و ...) را تهیه جهت دریافت بورسیه استانی ارائه دهد. دانشجو با ارائه این مدارک، شرایط زندگی خود را توضیح داده و برای دریافت بورسیه درخواست می دهد.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 788

به "مزایای تحصیل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای تحصیل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید