دستور کاخ سفید به دو دستیار سابق ترامپ: شهادت ندهید!

به گزارش مجله عطر یاس، کاخ سفید به دو تن از دستیاران سابق رئیس جمهوری آمریکا دستور داده تا از حضور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که امروز (سه شنبه) برگزار می گردد، خودداری نمایند.

دستور کاخ سفید به دو دستیار سابق ترامپ: شهادت ندهید!

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاخ سفید اعلام نمود که ریک دیربورن و راب پورتر، از دستیاران سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از شهادت دادن در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا کاملا مصون هستند. این نخستین درخواست برای استیضاح ترامپ است که توسط این کمیته مطرح شده است.

پت سیپولونه، مشاور کاخ سفید در نامه ای به این کمیته نوشت که وزارت دادگستری توصیه نموده این دو دستیار سابق باید به دلیل مصونیت قانونی که دارند، احضارها را نادیده بگیرند. وکلای این دو مرد نیز اعلام نمودند که این دو به دستورات ترامپ عمل می نمایند. به این دو مرد توصیه شده که در این جلسه شرکت ننمایند چون مصونیت قانونی دارند که مشاوران ارشد رئیس جمهوری را از شهادت دادن در امان می دارد.

کوری لواندوسکی، مدیر سابق کمپین ترامپ که هرگز برای کاخ سفید کار ننموده نیز قرار است در این جلسه به عنوان شاهد حضور داشته باشد. در جلسه امروز این فرد آزاد است تا درباره کمپین ترامپ صحبت کند اما این کمیته قضایی بیشتر به دنبال آنالیز گزارش مولر است و اینکه آیا ترامپ در روند فعالیت دادگستری اخلال ایجاد نموده یا خیر.

مشاور کاخ سفید در نامه ای دیگر نوشت، این مدیر سابق کمپین ترامپ نباید گفت وگوهای خصوصی با ترامپ را افشا کند.

جرولد نادلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا از این سه مرد برای شهادت در جلسه کمیته مذکور که بخشی از تحقیقات این کمیته درباره گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه محسوب می گردد، دعوت نموده است؛ مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده است.

دموکرات ها ادعاها درباره مصونیت کامل را در دادخواستی علیه دان مک گان، مشاور سابق کاخ سفید به چالش کشیده اند؛ وی نیز اوایل امسال میلادی احضاریه ای را برای حضور در جلسه شهادت به دستور ترامپ رد نموده بود. دموکرات ها می گویند چنین ادعایی اصلا موجودیت قانونی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 281

به "دستور کاخ سفید به دو دستیار سابق ترامپ: شهادت ندهید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور کاخ سفید به دو دستیار سابق ترامپ: شهادت ندهید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید