درآمد گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، پژمان نیک اقبالی صبح شنبه در جلسه کارگروه گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد نقش گردشگری در اقتصاد مردم این استان را بسیار مهم بیان کرد و اضافه نمود: مسائل مربوط گردشگری این استان بسیار پراکنده و پیچیده هستند.

درآمد گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پایین تر از میانگین کشوری است

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با بیان اینکه با توجه به آمارها میانگین درآمدزایی به ازای هر گردشگر در کشور حدود 320 هزار ریال است، گفت: این درحالیست که میانگین درآمد گردشگری در استان کهگیلویه و بویراحمد 220 هزار ریال بوده و به میزان حدود 100 هزار ریال از میانگین کشوری پایین تر است.

نیک اقبالی تأکید کرد: با توجه به اینکه آمارها نشان دهنده رشد ورود گردشگران به این استان است، باید علت تفاوت سطح درآمدزایی صنعت گردشگری این استان با استاندارد کشوری آنالیز گردد.

وی تأکید کرد: باید زیرساخت ها و کارهایی که ضروری است تا درآمدزایی به استاندارد کشوری برسد مورد توجه قرار گیرند.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گردشگری از اعتبارات دولتی خارج شده و دولت تنها تسهیل کننده بعضی از زیرساخت ها است، توضیح داد: برای رشد صنعت گردشگری باید تسهیلات لازم در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته و بر چگونگی هزینه کرد این تسهیلات نظارت گردد.

نیک اقبالی افزود: با توجه به کاهش قیمت نفت تا حدود 28 دلار، باید برای زیرساخت های اصلی ماننده جاده سازی نیز منابع جدید اقتصادی جایگزین کرد.

وی یادآور شد: گردشگری ساده ترین، پایدارترین و کم هزینه ترین روش اشتغال زایی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 632

به "درآمد گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پایین تر از میانگین کشوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد گردشگری کهگیلویه وبویراحمد پایین تر از میانگین کشوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید