58درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی است

به گزارش مجله عطر یاس، خبرنگاران/کردستان فرماندار شهرستان دیواندره، گفت: 58 درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی و دامداری، 28 درصد بر محور خدمات و 14 درصد اقتصاد آن مربوط به بخش صنعت است.

58درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ بروشور a5 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

جعفر توان امروز(30دی) در جلسه شورای مهارت شهرستان دیواندره که با حضور مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان برگزار گردید، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، اظهار کرد: باید با توجه به احتیاج بازار کار آموزش های مهارتی ارائه گردد تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

وی برنامه ریزی برای جایگزین کردن ارزش اجتماعی مهارت گرایی از اولویت های این اداره کل است که به همین منظور برنامه هایی تدوین شده است.

فرماندار شهرستان دیواندره، با اشاره به اینکه توسعه آموزش های مهارتی در بین اقشار مردم لازم است، اعلام کرد: توسعه آموزش های مهارتی در محیط روستایی می تواند زمینه اشتغال زایی در جمعیت روستایی را فراهم سازد.

توان بیان کرد: 58 درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی و دامداری، 28 درصد بر محور خدمات و 14 درصد اقتصاد آن مربوط به بخش صنعت است.

فرماندار دیواندره، با تاکید بر اهمیت مهارت آموزی، اعلام کرد: باید با توجه به احتیاج بازار کار آموزش های مهارتی ارائه گردد تا کارآمدی لازم را داشته باشد.

در ادامه جمیل احمدی، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، با اشاره به ابلاغ استاندار کردستان به فرمانداران سراسر استان به عنوان رئیس شورای مهارت شهرستان، اظهار کرد: هدف شورای مهارت استفاده و بهره برداری بهینه از منابع دستگاه های مختلف برای اثربخشی بهتر در حوزه توسعه آموزش های مهارتی است.

وی اضافه کرد: با بعضی دستگاه ها مانند جهادکشاورزی استان تفاهم نامه هایی منعقد شده و هم اکنون این سازمان برای کشاورزان برنامه های مختلفی تعریف نموده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان، اعلام کرد: حدود 120 استاندارد آموزشی را با جهاد کشاورزی تعریف نموده ایم و با بعضی دستگاه های دیگر همچون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز تفاهم نامه هایی منعقد شده است.

وی بیان کرد: اشتراک منابع و شناسایی درست مزیت ها در کنار هم می تواند زمینه را برای ارائه آموزش های مهارتی که منجر به اشتغال گردد فراهم سازد.

احمدی فرصت سازی شغلی و توجه به دورنما در ارائه آموزش ها را از دیگر احتیاجهای ضروری دانست و اضافه کرد: مهارت گرایی به جای مدرک گرایی از اهداف اصلی امروز اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان است و به همین دلیل برنامه های مختلفی تدوین نموده ایم.

وی بیان کرد: تحصیلات دانشگاهی از ضرورت هاست، اما جامعه ما امروز احتیاجمند نیروی ماهر و کارآمد است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان گفت: امروز مهارت و صندلی مهارت در جهان بسیار بالا است و افرادی که مهارت دارند بیشتر مورد پذیرش قرار می گیرند.

احمدی توضیح داد: زیرساخت های آموزش مهارتی در کردستان بسیار بالا است و همین زیرساخت ها موجب کسب مدال های مختلف در مسابقات بین المللی مهارت شده است.

وی اظهار داشت: احتیاجسنجی ارائه آموزش های مهارتی باید به درستی انجام گیرد چرا که فنی و حرفه ای استان براساس این احتیاجسنجی آموزش ارائه می دهد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان یادآور شد: برنامه مهارتی برای پنج سال آینده شهرستان دیواندره به تناسب ظرفیت ها، مزیت ها و مشاغلی که قرار است ایجاد گردد، تدوین شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 624

به "58درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "58درصد اقتصاد مردم دیواندره مربوط به کشاورزی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید