دعوت سیف از شرکت های آسیایی برای ورود به بازار ایران

به گزارش مجله عطر یاس، رئیس کل بانک مرکزی که برای شرکت در یک کنفرانس کسب و کار به سنگاپور سفر نموده است، شرکت های آسیایی را به سرمایه گذاری در ایران دعوت کرد و گفت: برطرف تحریمها فرصت های وسیعی برای سرمایه خارجی فراهم نموده است.

دعوت سیف از شرکت های آسیایی برای ورود به بازار ایران

با تورمالزی نوروز 99 از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، ولی اله سیف در این سمینار گفت: اصلاحاتی که از زمان روی کار آمدن دولت کنونی اجرا شده اند، به احیای ثبات مالی یاری نموده اند، در حالیکه برطرف تحریمها، بازگشت اقتصاد ایران به اقتصاد دنیای را بدنبال داشته است.

رئیس کل بانک مرکزی به حاضران این سمینار که بازرگانانی از سنگاپور، مالزی، کره جنوبی و استرالیا بودند، گفت: پیش بینی می گردد فراوری ناخالص داخلی ایران سال جاری و سال آینده پنج درصد رشد کند که نسبت به نرخ رشد سه درصدی در دو سال گذشته افزایش خواهد داشت.

سیف گفت: برطرف تحریمها فرصتهای کم سابقه ای را برای سرمایه گذاران بوجود آورده است. خارج از نفت و گاز، سرمایه گذاران می توانند فرصت هایی را در بخشهای پتروشیمی، فولاد، مس، معدنکاری، دارویی، مخابرات، هواپیمایی، ماشین آلات، گردشگری، زیرساخت و فناوری اطلاعات و ارتباطات جست و جو نمایند.

رئیس کل بانک مرکزی به نیروی کار ماهر، جمعیت 80 میلیونی و دسترسی ارزان به منابع انرژی به عنوان مزایای اقتصاد 450 میلیارد دلاری ایران اشاره نمود و گفت: ایران صاحب بزرگترین ذخایر گازی دنیا و سومین ذخایر بزرگ نفت است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، حسین یعقوبی، مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی در همین نشست اظهار کرد: از زمان برداشته شدن تحریمها، شرکتهایی از چین، ژاپن و هند به ایران آمده اند.

وی به خبرنگاران گفت: ما مذاکرات زیادی داشتیم که برخی از آنها به توافق منتهی شد و همچنان پتانسیل برای مذاکرات سرمایه گذاری بیشتر وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 610

به "دعوت سیف از شرکت های آسیایی برای ورود به بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دعوت سیف از شرکت های آسیایی برای ورود به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید