داستان غول آمریکایی معروف با پلاک ملی

به گزارش مجله عطر یاس، وبسایت کارتور: کشور ما نزدیک به چهار دهه است با انواع قوانین مختلف، با واردات آزاد خودرو مقابله نموده هست. طی هر دوره خودروهایی از برند های مختلف اجازه واردات به کشور را اخذ نموده اند و در دوره دیگر همان خودرو ها از فیلتر محدودیت های جدید عبور ننموده و ورودشان ممنوع شده است. در این میان تنها برند هایی که طی این سال ها به هیچ عنوان پیروز به دریافت مجوز نشده اند، برند های آمریکایی بودند. خودرو های آمریکایی که به دلیل پیشینه شان پیش از انقلاب حتی این روز ها نیز در جامعه ایران از محبوبیت زیادی برخوردارند، نزدیک به چهار دهه از حضور در بازار خودروی ایران بازمانده اند.

داستان غول آمریکایی معروف با پلاک ملی

اما طی این سال ها بار ها دیده شده که افرادی خاص با مجوزها و بعضا رانت هایی خاص، خودرو های ممنوعه ای را به کشور وارد کرده اند. از این رو زیاد دور از انتظار نیست که با دیدن یک آمریکایی غول پیکر مدل بالا آن هم با پلاک ملی، فورا فکرمان به سمت تاثیر ژن خوب در دریافت پلاک آن برود!

شورولت سیلورادو

سیلورادو نام وانت فول سایز و سنگین وزن شورولت است که از سال 1999 تا کنون به تولید می رسد. این وانت فول سایز که محبوبیت زیادی در بازار ایالات متحده دارد در سه ورژن 1500، 2500HD و 3500HD عرضه می شود. مدل 3500HD که قوی ترین و تنومند ترین عضو خانواده به شمار می رود دارای 6 چرخ (دو چرخ در جلو و چهار چرخ در عقب) می باشد و به نوعی یک کامیون کوچک محسوب می شود. این کامیون کوچک قابلیت حمل 3300 کیلوگرم بار و توان بکسل کردن بیش از 10 تن را داراست!

شورولت سیلورادو با پلاک ملی در ایران چه می کند؟!

شورولت پلاک ملی مورد بررسی کارتور، ظاهرا یک سیلورادوی 3500HD می باشد که بین سال های 2008 تا 2014 با موتور 6600 سی سی V8 به بازار عرضه می شده. پس از هر نظر امکان ورود آن شدیدا غیر ممکن تلقی می شود! حال اما چطور؟

خودرویی که در تصویر مشاهده می کنید نه تنها یه سیلورادوی جدید نیست بلکه یک دستگاه شورولت سری C/K مدل 1978 (1357 شمسی) است که به طرز استادانه ای تبدیل به یک رپلیکای دقیق از نسل دوم شورولت سیلورادو شده است!

خودرویی که مدت هاست در فضای مجازی سر و صدایی به پا کرده است نه به وسیله مجوزها و زد و بند های خاص، بلکه توسط مالک خوش ذوق آن طی مدت دو سال از نو ساخته شده است!

این خودرو به وسیله اتاق فرسوده شورولت سری C/K با کارکرد 250 هزار کیلومتر و به لطف قالب گیری از تنها نمونه اصلی سیلورادو در جزیره کیش و واردات عمده قطعات اصلی تبدیل به این غول جذاب شده است.

چگونه و به چه قیمتی؟

بابک قنبری، مالک و سازنده خوش ذوق این خودرو که پیشینه ای در بازسازی خودرو های کلاسیک دارد دو سال قبل شروع به تبدیل شورولت سری C/K قدیمی به سیلورادو می کند. تغییرات لحاظ شده شامل ساخت قطعات دست ساز و تهیه و واردات قطعات اصلی می باشد. قسمت های دست ساز که به وسیله فایبرگلاس و فلز ساخته شده اند شامل گلگیر حجم داده شده عقب، درب قسمت بار، اتاق بار، قاب روی چهار درب، رکاب ها، ستون ها، سپر عقب و هر 6 پنجره خودرو می شود.

در مقابل امر هزینه بر تامین قطعات اصلی و خوراندن آن به اتاق شورولت سری C/K نیز شامل چراغ های جلو و عقب، گلگیر های جلو، سپر و جلوپنجره، درب موتور، آینه های جانبی، صندلی های برقی و شمار زیادی از لوازم مورد نیاز برای نصب این قطعات می شود. تمام این امور توسط ماهر ترین افراد در امر ساخت و بازسازی خودروهای کلاسیک اجرا شده است.

نتیجه را اما می توان یکی از جذاب ترین و خاص ترین خودرو های حال حاضر ایران دانست که توجه صد درصدی رهگذاران را حتی بیش از یک خودرو چند میلیاردی به خود جذب می کند. مالک سیلورادو، این خودرو مثال زدنی را به قیمت 400 میلیون تومان برای فروش گذاشته که البته اگر جای او بودیم فکر فروش آن را نیز نمی کردیم!نتیجه را اما می توان یکی از جذاب ترین و خاص ترین خودرو های حال حاضر ایران دانست که توجه صد درصدی رهگذاران را حتی بیش از یک خودرو چند میلیاردی به خود جذب می کند. مالک سیلورادو، این خودرو مثال زدنی را به قیمت 400 میلیون تومان برای فروش گذاشته که البته اگر جای او بودیم فکر فروش آن را نیز نمی کردیم!

خودروی فوق از لحاظ فنی شامل تغییراتی نشده و پیشرانه 5.7 لیتری V8 شورولت 350 به همراه گیربکس 4 دنده اتوماتیک 400 آن در سلامت کامل، این غول با جذبه را به حرکت در می آورند.

طی رانندگی کوتاهی که با خودرو داشتیم، پیشرانه قدرتمند خودرو در کنار تعویض نرم دنده ها و نرمی مثال زدنی فرمان حس جذابی را به راننده القاء می کرد. ارتفاع بسیار زیاد سیلورادو، سوار شدن در آن را دچار سختی می کند که البته از مزایای این ارتفاع می توان گفت که در ترافیک های شهری هیچ کس بالاتر از شما نخواد بود و تا افق ترافیک قابل مشاهده است!

منبع: برترین ها
انتشار: 13 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 154

به "داستان غول آمریکایی معروف با پلاک ملی" امتیاز دهید

5 کاربر به "داستان غول آمریکایی معروف با پلاک ملی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داستان غول آمریکایی معروف با پلاک ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید