فروش تارا اتوماتیک، 128 درصد گران تر از کارخانه!

به گزارش مجله عطر یاس، به گزارش خبرنگاران، قیمت تارا اتوماتیک در طرح های فروش فوق العاده و پیش فروش شرکت خودروسازی ایران خودرو در مرحله تکمیل وجه 415 میلیون تومان اعلام شده است.

فروش تارا اتوماتیک، 128 درصد گران تر از کارخانه!

اما از آنجایی که شرط سند در رهن از طرح های فروش محصولات شرکت های خوروسازی ایران خودرو وسایپا حذف شده است، مشتریانی که در قرعه کشی ها برنده شده اند، آغاز به فروش آنها در بازار آزاد نموده اند.

بر اساس اعلام بعضی منابع در فضای مجازی، قیمت خودروی تارا اتوماتیک در بازار آزار از 670 تا 970 میلیون تومان مشخص شده. این قیمت گذاری به این معنی است که خودروی تارا اتوماتیک 60 تا 128 درصد فراتر از قیمت کارخانه در بازار عرضه می گردد.

قیمت گذاری بر چه مبنایی؟

مرتضی مصطفوی، کارشناس خودرو در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص این اختلاف قیمت تارا اتوماتیک گفت: بازیگر اصلی بازار که در پی سود است، بازیگران کلان هستند که خود را با شرایط سیاسی کلان کشور وقف می دهند. بازیگران خرد نیز تابع آنها هستند.

او اضافه کرد: فضای کلان اقتصاد سیاسی کشور به سمتی پیش می رود که سیگنال احتمال افزایش قیمت در بازار وجود دارد. بازیگر کلان بازار نیز این سیگنال را به بازیگران خرد منتقل می نماید. پس ما با یک قالبی روبرو هستیم که بازیگران کلان آن معتقد هستند که قیمت ها در آینده افزایش پیدا می نماید.

این کارشناس حوزه خودرو شرح داد: نکته دیگر این است که بازیگران اصلی بازار پی بردند که دستگاه های سیاسی و دولت ها قادر به کنترل بازار نیستند و گاها از این فضا منفعت دارند. در نتیجه این شرایط، با بهم ریختگی بازار خودرو روبرو هستیم و در این بازار هر شخصی می تواند قیمت گذاری دلخواه خود را اعمال کند.

مصطفوی گفت: یکی از جاهایی که این به هم ریختگی بازار خود را نشان می دهد سایت های اعلام قیمت است. در این سایت ها هر کس به دلخواه قیمت خودروها را ثبت می نماید و افراد آغاز به حباب سازی می نمایند.

او بیان نمود: البته اقدام این افراد طبیعی است، اما سیاست گذار باید به شکلی راستا را طراحی کند که سود گروهی به زیان گروه دیگری تمام نگردد. اما در شرایطی که بازار از دست سیاست گذار در رفته است عده ای منافع خود را از جیب دیگران تامین می نمایند.

آخرین اخبار خودرویی را در صفحه اخبار خودرو خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1905

به "فروش تارا اتوماتیک، 128 درصد گران تر از کارخانه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش تارا اتوماتیک، 128 درصد گران تر از کارخانه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید