خبرنگاران کرونا جان هنرمند صنایع دستی اصفهان را گرفت

به گزارش مجله عطر یاس، اصفهان- خبرنگاران- مجید ملک زاده هنرمند مشهور صنایع دستی اصفهانی در رشته مشبک و معرق فلز به علت ابتلا به ویروس کرونا درگذشت.

خبرنگاران کرونا جان هنرمند صنایع دستی اصفهان را گرفت

به گزارش خبرنگاران، این هنرمند پس از تحمل یک دوره 23 روزه بستری در بیمارستان و پس از ترخیص در منزل به علت عوارض ناشی از بیماری کووید -19 روز جمعه دار فانی را وداع کرد.

مرحوم ملک زاده مدیر موزه صلح اصفهان بود و در زمان حیات خود تلاش بسیاری برای ابلاغ پیام صلح بازبان هنر کرد.

مجید ملک زاده، فرزند استاد مهدی (پدر هنر مشبک و معرق فلز ایران)، متولد 20 تیر 1350 خورشیدی و از هنرمندان هنرهای سنتی مشبک و معرق فلز شهر اصفهان بود.

وی فعالیت خود در این زمینه را از سال 1371 شروع کرد و پس از فراگیری هنر معرق و مشبک فلز متوجه شد که هنر به تنهایی معنایی ندارد و نمی تواند تأثیری بر روی مردم بگذارد، در نتیجه شروع به تحقیق در موضوعات مختلف کرد و در راستا موضوع صلح وارد و متوحه شد که صلح موضوعی است که بشر برای ادامه زندگی به آن نیاز دارد. در نتیجه فعالیت خود را در این زمینه شروع کرد.

نگارش و چاپ چندین مقاله پژوهشی در موضوع های صلح - توسعه پایدار- خاک و تأثیر آن بر صلح - اقتصاد، هنر- رنگ و نور و تأثیر آن بر صلح و آرامش جامعه و چشم اندازهای راهبردی برای تحقق صلح از منظر هنر از جمله آثار پژوهشی این هنرمند است.

خلق سه اثر هنر ارزشمند و انجام کار گروهی در تجلیل از خانواده توریست فرانسوی در اصفهان در سال 86، دریافت تقدیر نامه برای صلح و فعالیت های صلح آمیز از آقای ران کلارک شهر دار گلدکست - استرالیا در سال 2011 از جمله اقدامات انسان محبت آمیز این هنرمند است.

به گزارش خبرنگاران، زمان تشییع و خاکسپاری این هنرمند امروز اعلام می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 خرداد 1400 بروزرسانی: 12 خرداد 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1524

به "خبرنگاران کرونا جان هنرمند صنایع دستی اصفهان را گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان هنرمند صنایع دستی اصفهان را گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید