تعویق نشست آسیا - اروپا در پی شیوع کرونا

به گزارش مجله عطر یاس، دولت کامبوج خاطرنشان کرد: سیزدهمین نشست آسیا - اروپا (ASEM13) که قرار بود در امسال در پایتخت این کشور برگزار گردد، به دلیل شیوع بیماری کووید - 19 در سراسر دنیا و از جمله این دو قاره به سال 2021 میلادی موکول می گردد.

تعویق نشست آسیا - اروپا در پی شیوع کرونا

با ما سفر کنید و با تور ترکیبی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش رسانه محلی کامبوج، وزارت امور خارجه این کشور روز سه شنبه با صدور بیانیه ای اطلاع داد که همه کشورهای عضو نشست آسیا - اروپا با برگزاری این اجلاس در اواسط سال 2021 موافقت نموده اند.

نشست آسیا - اروپا که قرار بود در ماه نوامبر (آبان ماه) سال جاری برگزار گردد هدف تقویت چندجانبه گرایی برای رشد مشترک را دنبال می نماید.

طبق این گزارش، یازدهمین نشست انجمن پارلمانی آسیا - اروپا، فستیوال فرهنگی نشست آسیا - اروپا 2020 و هفدهمین مجمع تجاری آسیا - اروپا نیز که از نشست های زیر مجموعه این اجلاس است در همان تاریخ تشکیل می گردد.

نشست آسیا - اروپا که اساس آن در سال 1996 پایه ریزی شد، 53 کشور از آسیا و اروپا و همچنین دبیرخانه انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا و اتحادیه اروپا را گردهم می آورد.

موسسان آسیایی این نشست کشورهای برونئی، کره جنوبی، چین، فیلیپین، اندونزی، ژاپن، مالزی، سنگاپور، تایلند و ویتنام هستند و از طرف اروپایی نیز 15 کشور عضو اتحادیه اروپا در زمان تاسیس، در شکل گیری این نشست مشارکت دارند.

نشست آسیا - اروپا، متنفذترین شراکت جامع بین آسیا و اروپاست که پیوند دو منطقه در همه ابعاد را تقویت می نماید. در مجموع، شرکای این نشست 65 درصد از اقتصاد دنیای را به خود اختصاص می دهند و 60 درصد از جمعیت دنیا، 55 درصد از تجارت دنیای و 75 درصد از گردشگری دنیا به کشورهای عضو این نشست تعلق دارد.

دوازدهمین نشست آسیا - اروپا اکتبر 2018 در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار گردید.،ایرنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 992

به "تعویق نشست آسیا - اروپا در پی شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعویق نشست آسیا - اروپا در پی شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید