همه گیری ویروس کرونا گردشگری گرجستان را نابود می نماید

به گزارش مجله عطر یاس، بهار به تفلیس رسیده اما تصاویری که این روزها از بافت قدیم این شهر دیده می گردد، ترکیبی تماشایی از ساختمان هایی با معماری آرت نوو و کلیساهای قرون وسطایی اما به شدت غم انگیز و خالی از شور زندگی است.

همه گیری ویروس کرونا گردشگری گرجستان را نابود می نماید

با ما سفر کنید و با تور گرجستان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

به گزارش خبرنگارانبه نقل از خبرگزاری فرانسه، کافه ها خالی از سکنه شده اند و رستوران ها تعطیل هستند، تنها تعداد معدودی آدم با ماسک های جراحی و دستکش به دست در خیابان های سنگفرش شده و پیچ درپیچ تفلیس پرسه می زنند.

دولت در روز شنبه 21 مارس به خاطر شیوع ویروس کرونا اعلام شرایط اضطراری کرد و بحران را برای این کشور که به گردشگران خارجی عادت نموده بود، جدی تر جلوه داد.

گرجستان در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری برتر منطقه تبدیل شده بود و اقتصاد آن وابستگی زیادی به گردشگری پیدانموده بود. میخایل ساکاشویلی رئیس جمهور گرجستان بین سال های 2004 تا 2013 پروژه های زیرساخت زیادی را راه اندازی نموده بود و شهرهایی مانند ریزورت بلک سی در باتومی را به کلی بازسازی نموده بود.

در سال 2019 این کشور که فقط 3.7 میلیون نفر جمعیت دارد، میزبان نزدیک به 9 میلیون گردشگر بود، عددی که در سال 2012 حدود 4.7 میلیون نفر بود.

حالا همه گیری کرونا قرار است ضربه سختی به گردشگری این کشور بزند و درنتیجه صدمه های زیادی به بدنه اقتصاد گرجستان وارد خواهد شد.

تامریکو سیخارولیدزه که مالک هتل گالری پالاس با 70 اتاق در مرکز شهر تفلیس است، مجبور شده تا هتل خود را تعطیل کند. او می گوید: این کار قلبم را شکست، ما سرمایه گذاری های زیادی نموده بودیم تا برای یک فصل گردشگری پیروز آماده شویم.

حتی قبل از اینکه گرجستان در اواسط ماه مارس مرزهایش را ببندد، ویروس کرونا گردشگرها را ترسانده بود. در گرجستان تا روز یکشنبه 10 فروردین، 90 مورد ابتلا به کووید 19 را گزارش داده و هزاران نفر را قرنطینه نموده است.

به گفته سیخارولیدزه برای بسیاری از مردم این کشور از دست دادن شغل بدتر از همه گیری است. بسیاری از آن ها از اینکه فردا نتوانند پول نان شب خود را به دست بیاورند، نگران اند.

او 65 کارمند داشته است که مجبور شده اند مرخصی بدون حقوق بگیرند. دغدغه اصلی اش این است که تا جایی که می تواند کسی را اخراج نکند.

طبق پیش بینی های او، اگر این بحران دو یا سه ماه دیگر طول بکشد، هزاران نفر شغل خود را از دست خواهند داد.

مقامات گرجستان خوش بینانه بر این باور هستند که اقتصاد گرجستان انعطاف کافی را دارد. ناتیا تورناوا وزیر اقتصاد این کشور، با اشاره به رشد 5.2 درصدی اقتصاد گرجستان در سال گذشته، عنوان نموده است: یک اقتصاد لیبرال داریم، شاخص های اقتصاد کلان ما سلامت هستند و با 46 کشور و همین طور با اتحادیه اروپا تجارت آزاد داریم. به همین دلیل انتظار داریم به راحتی از پس این بحران بربیاییم. این بحران شدید، اما قابل مدیریت است.

دولت گرجستان موافقت نموده است یک بسته به ارزش یک میلیارد لاری (حدود 312 میلیون دلار) را صرف پشتیبانی از گردشگری این کشور کند. یک معافیت مالیاتی چهارماهه و به تعویق افتادن پرداخت اقساط برای چهار ماه ازجمله یاری های دولت گرجستان به صنعت گردشگری بوده و به احتمال زیاد حمایت های دیگری هم درراه است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 667

به "همه گیری ویروس کرونا گردشگری گرجستان را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه گیری ویروس کرونا گردشگری گرجستان را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید