خبرنگاران ورود خودروهای غیربومی به سقز ممنوع است

به گزارش مجله عطر یاس، سنندج - خبرنگاران - فرماندار ویژه سقز با اشاره به افزایش بستری ها و تغییر رنگ این شهرستان به نارنجی، گفت: علاوه بر منع ورود خودروهای غیربومی به شهرستان سقز، محدودیت های جدید کرونایی در سطح شهر اجرایی می گردد.

خبرنگاران ورود خودروهای غیربومی به سقز ممنوع است

ابه گزارش خبرنگاران، کامیل کریمیان روز یکشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا گفت: تمام دستگاه های اجرایی در راستای مبارزه با ویروس کرونا آماده باشند.

وی با اشاره به تصمیم فوری ستاد ملی و استانی کرونا به علت تغییر رنگ شهرستان افزود: 2 روز پیش از شروع سال نو، نشانه های ورود به موج چهارم کرونا، مشاهده شد که به دلیل افزایش تجمع ها در اوایل سال و به ویژه برگزاری جشن های عروسی در تالارها و عدم رعایت پروتکل ها توسط مردم، بازگشت به محدودیت ها حتمی بود و ستادهای شهرستانی هم تابع ستاد ملی هستند.

وی یادآور شد: در جلسه ستاد مقابله با کرونا، محدودیت های موقت اتخاذ شد که در صورت ادامه فرایند افزایشی بیماری، محدودیت ها تمدید می گردد.

رییس ستاد کرونا با بیان اینکه موقتی بودن تصمیم ها به دلیل حمایت از سلامت و اقتصاد شهرستان است اظهار امیدواری کرد که شرایط کرونایی شهرستان، وخیم تر نگردد.

کریمیان با اشاره به مصوبات جلسه اضطراری امروز ستاد کرونای شهرستان سقز گفت: با نظارت اصناف، صنعت، معدن و تجارت و اداره اماکن نیروی انتظامی، تمام تالارهای عروسی ظرف 72 ساعت آینده، تا اطلاع ثانوی تعطیل می شوند.

وی اضافه نمود: همچنین با پیگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پلیس راه، به دلیل ضرورت بازگشت مسافران به مبدا، این عزیزان چه در هتل ها یا مسافرخانه ها و مهمانسراها حضور داشته باشند باید تا 72 ساعت دیگر شهرستان را ترک نمایند.

کریمیان افزود: با نظارت اوقاف و امور خیریه و مرکز عظیم اسلامی، برگزاری هر نوع مراسم از جمله نماز آدینه و جماعت و عزا، تعطیل است و با پیگیری و نظارت اصناف و صمت و بهداشت، قهوه خانه ها و مراکز بازار که محل تجمع افراد، تعطیل خواهند شد.

وی تاکید نمود: همچنین شهرداری، ورودی ماشین رو پارک ها را بسته و فعالیت بوفه ها در مراکز گردشگری و پارک ها، متوقف خواهد شد، اداره ورزش و جوانان هم نسبت به تعطیلی تمام اماکن ورزشی استخرها و همه باشگاه های خصوصی و دولتی اقدام کند.

کریمیان یادآور شد: در مناطق روستایی بخشداران موظف هستند از تجمع و برگزاری مراسمات نوروزی و عروسی و عزا جلوگیری نمایند و هر گونه تخطی از مقررات ستاد کرونا پیگرد قانونی دارد و برای خاطیان پفراینده قضایی تشکیل خواهد شد.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 فروردین 1400 بروزرسانی: 21 فروردین 1400 گردآورنده: etre-yas.ir شناسه مطلب: 1431

به "خبرنگاران ورود خودروهای غیربومی به سقز ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود خودروهای غیربومی به سقز ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید